Marketing Report
[Positive] De kracht van AI - een revolutie in het marketinglandschap

[Positive] De kracht van AI - een revolutie in het marketinglandschap

Het mooie aan onze branche, is de constante verandering. Steeds weer nieuwe kanalen, nieuwe platforms en vooral steeds sneller ontwikkelende technologie. Aan ons de taak om tussen de bomen het bos nog te blijven zien. Managing Director Sjef Kerkhofs van Positive vertelt meer over AI versus het marketinglandschap.

Marcus Aurelius, Romeins keizer en filosoof, verwoorde onze visie ooit al eens foutloos: “what stands in the way, becomes the way”.

Die voorliefde voor technologie en constante verandering, maakt dat we de recente artificial intelligence (AI-)revolutie volledig omarmen. Het woord revolutie is bijna nog te zwak uitgedrukt. Je kunt wel spreken over een aardverschuiving.

Vrijwel elk element van ons vak wordt beïnvloed door de toenemende technologische mogelijkheden van AI. Denk aan:

  • Design: standaard designwerkzaamheden kunnen efficiënter en sneller worden uitgewerkt met behulp van AI, zodat bijvoorbeeld het a/b-testen van tientallen zo niet honderden varianten, zeer eenvoudig wordt.
  • Copy: vandaag de dag kan een deel van het copywritingwerk al door AI-technologie worden uitgevoerd. Webteksten, advertentieteksten, artikelen, het is allemaal mogelijk. Dit bespaart tijd en dus ook kosten.
  • Advertising: met een bijna onbeperkte bron aan data, kan AI zeer goed helpen bij het vergroten van de effectiviteit van je advertising. Bijvoorbeeld bij het uitdenken van de beste strategie, of zelfs het optimaal inrichten beheren van campagnes. En wat te denken van het analyseren van data in reports.
  • Development: het ontwikkelen van websites en apps vereiste in het verleden het handmatig schrijven van vele regels code. Niet meer. AI-technologie kan al meer dan 50 procent van de ontwikkeltijd en dus kosten besparen.  

Geen enkele afdeling binnen Positive blijft nog verstoten van AI. De crux bij het inzetten van AI-technologie zoals die van ChatGPT, is het op de juiste manier voeden van het systeem. Dit is dan ook precies waar onze jarenlange ervaring en al het reeds uitgevoerde werk uit het verleden, van toegevoegde waarde zijn.

Door de AI-technologie te voeden met data van campagnes uit het verleden of content die in het verleden gemaakt is, kan een enorme efficiëntieslag geslagen worden. Dat kan resulteren in kortere doorlooptijden, nog hogere kwaliteit, en lagere kosten voor jou als klant.

Wil je weten hoe we AI ook voor jouw bedrijf kunnen benutten of reeds benutten? Of wil je eens samen met onze specialisten sparren over wat de impact van AI kan zijn op jouw marketingafdeling? Stuur dan een mail naar info@positivedigital.com of neem contact op met de bij jou bekende Positive contactpersonen via app, mail of telefoon.

www.positivedigital.com

Lees ook:

[Vacatures] Positive Digital zoekt een Medior Digital Project Manager

24-04-2024 | 11:04:00
Positive Digital is per direct op zoek naar een Medior Digital Project Manager -Full-time · Positive Rotterdam

[Marketing Report Radio] Sjef Kerkhofs (Positive): Communicatie is key voor een succesvolle fusie

04-03-2024 | 12:10:55
Sjef Kerkhofs is Managing Director bij Positive. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over het cruciale belang van effectieve communicatie voor een succesvolle fusie

[Interview] Sjef Kerkhofs en Twan van Empelen over de overname van DUNKD door Positive/Candid

28-02-2024 | 15:15:00
Positive (Candid Platform) heeft onlangs het (short) video bureau DUNKD overgenomen. We spreken Sjef Kerkhofs, Managing Director van Positive en Twan van Empelen, de oprichter van DUNKD over deze overname

[Vacatures] Positive Digital zoekt een Lead Client Consultant

22-02-2024 | 06:44:00
Positive Digital is per direct op zoek naar een Lead Client Consultant · Full-time, Rotterdam

Webinar socialmediatrends en influencermarketing met Sjef Kerkhofs (Positive)

19-01-2024 | 09:38:00
Tijdens het webinar word je bijgepraat over diverse trends in social media en digital marketing.

 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.