Samsung TV Plus breidt zenderpakket uit

Samsung TV Plus breidt zenderpakket uit

Gratis streamingsdienst Samsung TV Plus breidt in samenwerking met zenderinrichter en -beheerder Your Channels en Studio 100 haar FAST-zenderpakket uit met drie kanalen.

Deze kanalen bieden, met content van Studio 100 en njam!, meer variëteit en lokale content in het programma-aanbod. Hiermee wordt voorzien in de kijkbehoefte van Nederlandse huishoudens. Het kinder- en culinaire aanbod op Samsung TV Plus wordt hiermee vergroot. Proef njam! is sinds eind juli beschikbaar en de Studio 100-kanalen zijn vanaf half september te bewonderen.

Drie extra kanalen

De nieuwe kanalen op Samsung TV Plus richten zich op kinderen en kookliefhebbers. De programmering is ingericht rondom de programma’s van Studio 100. Het kanaal Studio 100 TV vertoont een selectie Studio 100 series, films en shows van onder meer K3, Piet Piraat en Kabouter Plop. Waarbij op het kanaal Studio 100 Hitsde gehele dag Studio 100 hits en clips te beluisteren én bekijken zijn, al dan niet in een karaoke versie. De zender Proef njam! biedt een antwoord op de vraag wat eten we vandaag, en dit zowel voor iedereen die op zoek is naar dagelijkse kookinspiratie als voor de hobbykok of topchef die graag iets gastronomischer aan de slag gaat. 

Andrea Schumacher, Country Lead BENELUX Samsung TV Plus bij Samsung Electronics: "Wij vinden het belangrijk onze kijkers hoogwaardige, lokale content te bieden – gratis en zonder abonnement op elke Samsung Smart TV. Met meer dan 100 kanalen en talloze uren VOD biedt Samsung TV Plus het volledige tv-aanbod voor het hele gezin. In Your Channels en Studio 100 hebben wij de geschikte partners gevonden om kinderen en volwassenen in Nederland nog meer kijkplezier te laten beleven."

Piero Cavaliere, Director Content Distribution & Partnerships bij Studio 100: "Voor Studio 100 is het belangrijk dat we zijn waar onze fans zich bevinden. Dit geldt zowel voor onze kindercontent, als voor onze culinaire zender njam!. Daarbij volgen wij marktontwikkelingen op de voet. We zijn dan ook heel enthousiast over onze eerste stappen op FAST channels. Deze zenders zijn niet zomaar een copy-paste van de bestaande zenders, maar digitale kanalen op maat van het Samsung TV Plus platform. Daarmee vormen deze kanalen de perfect aanvulling op ons bestaande aanbod via de klassieke tv-distributie."

Jefta Lentz, CEO bij Your Channels: "Bij Your Channels geloven we in een premium ervaring. Wij ontzorgen daarom traditionele uitzenders en streamingsdiensten bij de positionering, programmering en het vinden van partners voor de juiste content. Wij zijn trots op het vertrouwen van Samsung TV Plus en Studio 100 om deze drie kanalen te creëren om zo series als K3 en Jabaloe via een digitale streamingsdienst de Nederlandse huiskamers in te zenden."

www.studio100.com

www.yourchannels.eu

www.samsung.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

ACM publiceert openbare versie afwijzing overname RTL Nederland door DPG Media

14-06-2024 | 13:24:00
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de openbare versie gepubliceerd van de beslissing tot afwijzing van de meldingsaanvraag van DPG Media voor het mogen overnemen van RTL Nederland

Nielsen: Bioscoop stijgt hard, totale NL-mediabestedingen naar 6 miljard euro

14-06-2024 | 11:50:00
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2023 met 3,5 procent gegroeid tot 6,03 miljard euro. In absolute bedragen noteerde digital de grootste groei met 157 miljoen euro, een toename van 4,7 procent

EUIPO-studie: 12 procent EU-burgers en 15 procent Nederlanders kijkt illegaal sport

12-06-2024 | 16:45:00
15 procent van de Nederlanders, 31 procent van de Nederlandse jongeren (15-24-jarigen) en 12 procent van de EU-burgers heeft illegale online streamingdiensten gebruikt om sport te bekijken

HBO Max presenteert vernieuwde opzet

10-06-2024 | 18:11:00
HBO Max vernieuwt per 11 juni, waarbij het voortaan de plek is waarop Warner Bros. Discovery in feite HBO Max, Discovery+ en Eurosport samenbrengt

Georgette Schlick (Fremantle): Producenten moeten zich opnieuw uitvinden

31-05-2024 | 15:20:00
Tv-producenten moeten het businessmodel opnieuw uitvinden. Met deze boodschap kwam Georgette Schlick, CEO Noord Europa van tv-producent Fremantle (onderdeel van RTL Group)

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.