Marketing Report
TBWA en Tele2 organiseren live rapbattle met een boodschap op TikTok

TBWA en Tele2 organiseren live rapbattle met een boodschap op TikTok

Eerder deze maand organiseerden TBWA en Tele2 Let’s Rap Louder een TikTok-livestream met een recordaantal creators. Het initiatief is onderdeel van de Let’s Love Louder-campagne waarmee Tele2 oproept data te gebruiken om positiviteit te verspreiden.

Met data een positief verschil maken

Tele2 is optimistisch over het internet, als plek om je te uiten, contacten te leggen en van elkaar te leren. Maar, we zien ook dat negativiteit zich online razendsnel kan verspreiden. Te vaak heeft dit nare gevolgen voor mensen. Met online creativiteit wil de telecomprovider inspireren om met data een positief verschil te maken voor een ander. 

Let’s Rap Louder

Voor Let’s Rap Louder trok Tele2 samen op met de Nederlandse rapcommunity. Het live-event op TikTok werd gehost door Rotjoch: oprichter van Hip Hop-programma 101 Barz. Rappers Cho, Latifah, Sor, Leafs, Maradonnie en Yssi SB namen het tegen elkaar op in een battle van drie rondes. 

Complimenten in plaats van beledigingen

De ruim 14.000 live kijkers werden verrast met spelregels die haaks staan op wat we gewend zijn van de gemiddelde roast. In plaats van beledigingen vuurden de rappers complimenten op elkaar af. De rapper die tegenstanders met de meeste humor en flow de hemel in wist te prijzen ging er met de winst vandoor.

Jefta den Dulk, Manager Social Campaigns & Branded Content T-Mobile: "Let’s love louder is ons mantra, maar ook een call-to-action. Met Nederlands talent hebben we de kracht van rap gebruikt om samen een punt te maken. Positiviteit werkt aanstekelijk, zeker als het met een beat en dosis humor wordt gebracht. Dit zagen we terug in reacties van kijkers en 195.000 likes op de performances."

Primeur voor TikTok in Nederland

Darre van Dijk, CCO TBWA\NEBOKO vult aan: "Tele2 is een merk met een maatschappelijke missie en lef. Wij zijn voortdurend op zoek naar creatieve en disruptieve manieren om het merk te verankeren in de belevingswereld van jongeren. Voor Let’s Rap Louder gingen we live met Tele2 en de accounts van zeven rappers. Acht accounts in één livestream is een primeur voor TikTok in Nederland en voor het TBWA-collectief."

Credits:

Klant: Tele2 | Bureau: TBWA\NEBOKO, TBWA\X | Productie: Vidiboko, PPCRN Media, Studio BengBeng & Wisseloord Studio’s | Animatie: TBWA\X

www.tbwa.nl

www.tele2.nl

www.t-mobile.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.