The Valley dropt met Oldtimers een historische lekkernij ter ere van 100-jarig jubileum

The Valley dropt met Oldtimers een historische lekkernij ter ere van 100-jarig jubileum

Oldtimers kondigt haar 100-jarig jubileum aan. Als onderdeel van deze mijlpaal ‘dropt’ Oldtimers een reeks exclusieve initiatieven, om 100 jaar smaak met karakter te vieren. De feestvreugde begint op Wereld Drop Dag, waar een lekkernij gelanceerd wordt als eerbetoon aan het Friese vakmanschap. Begin dit jaar introduceerde Oldtimers in samenwerking met The Valley al een campagne om het vakmanschap achter drop onder de aandacht te brengen.

Friese trots op Wereld Drop Dag

De historie van Oldtimers is verbonden met de Friese geschiedenis. Van het bescheiden begin in de Van Slooten Fabrieken te Harlingen tot het opschalen in Leeuwarden en de experimentele keuken in de huidige fabriek in Jirnsum. Op 12 april tijdens Wereld Drop Dag wordt de vlag uitgehangen bij het Post-Plaza hotel in Leeuwarden. Samen met burgemeester Sybrand van Haersma Buma viert Oldtimers de verbondenheid met Friesland én lanceren ze een speciale historische lekkernij.

Historische Drop

Amber Verschuur, Brand Manager van Oldtimers: "Als eerbetoon aan de Friese oorsprong hebben onze dropmakers de eerstgevonden Nederlandse droprecepten uit de 18e eeuw nieuw leven ingeblazen. Met alleen de puurste en meest essentiële ingrediënten herleeft de essentie van drop, zoals het ooit bedoeld was. Een voor deze tijd opmerkelijke hoeveelheid Arabische gom en zoethoutwortel zijn vakkundig verheven tot een onverwachts intense beleving. Drop die uitblinkt in eenvoud, maar met een memorabele smaak. De verpakking is een knipoog naar het blik waarin de Van Slooten drop vroeger verkocht werd." Oldtimers’ Historische Drop is vanaf 12 april beperkt verkrijgbaar in Friesland.

Voorproefje: Oldtimers dropt meer…

In de loop van het jaar werkt Oldtimers samen met Nederlandse vakmensen die van smaakinnovatie houden. De dropmakers zetten hun kennis in om met drop te experimenteren en het droppige karakter van Oldtimers te combineren met andere heerlijke lekkernijen. 100 jaar smaak met karakter wordt toepasselijk gevierd met smaakmakers, dropliefhebbers en levensgenieters in heel Nederland.

Michelle Quekel, Creatief bij Assist Digital, The Valley: "De initiatieven onder de paraplu Oldtimers Dropt laten zien hoe serieus Oldtimers het maken van drop neemt en hoeveel lengte er in dit volwassen product zit."

www.thevalley.nl

www.oldtimers.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

The Valley ontwikkelt campagne Oldtimers

08-01-2024 | 16:47:00
In samenwerking met The Valley verschuift Oldtimers van een nostalgische positionering naar een tijdloos en premium merk met een focus op volwassen smaken

Joe Public Amsterdam meest bekroonde reclamebureau van 2023; TBWA, Dentsu Creative, N=5, Publicis en The Valley runners-up

21-12-2023 | 00:51:00
Ook in 2023 regende het weer awards in de reclamebureauwereld. Maar welke reclamebureau werd het meest onderscheiden?

[Marketing Report Radio] Gijs ten Buuren (The Valley): Gouden Effie voor de Hertog Jan-campagne

24-11-2023 | 12:30:00
Gijs ten Buuren is Strategy Director bij The Valley. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over onder meer het winnen van een Gouden Case bij de Effies

[Marketing Report Radio - 21 november] Jhelisa Panfred | Sophie van der Schaft | Gijs ten Buuren | Antoine Houtsma

20-11-2023 | 11:59:00
Luister dinsdag 21 november om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn razendsnelle sidekick Bas Vlugt. Extra bijzoder, we maken voor het eerst een winnaars uitzending. Dat belooft wat

The Valley (goud) en Joe Public (1 zilver, 2 brons) grote winnaars Effie 2023

17-11-2023 | 09:24:00
De initiatiefnemers van de Effie Awards, brancheverenigingen VIA en bvA, kijken terug op een feestelijke veertigste editie, waarbij 13 prijzen zijn uitgereikt voor het behalen van buitengewoon marketingresultaat
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.