Alfred maakt nieuwe campagne voor Praxis: Hulp aan de Maker

Praxis lanceert een nieuwe merkcampagne, ontwikkeld door bureau Alfred. In de campagne is de bekende medewerker Theo vervangen door een Maker: een vader die duidelijk nog wat hulp kan gebruiken bij het klussen, maar dit eigenlijk niet wil laten blijken aan zijn twee kinderen. Daarom schakelt hij stiekem de hulp van Praxis in en blijft hij de held van zijn kinderen. De pay-off van de campagne luidt nog altijd Voor de makers. Praxis.

Nieuwe route volgt aanscherping merkpositionering 

Miranda Smit, Marketing Director bij Praxis: “Afgelopen jaar hebben we samen met Brandgurus onze merkpositionering verder aangescherpt. De Maker klust vooral om geld te besparen. We zien tegelijkertijd dat de klantreis van de Maker vaak lang en intensief is. Als Praxis willen we de Maker niet alleen helpen om geld te besparen, maar ook tijd en moeite. Wij doen er alles aan om het de Maker zo makkelijk mogelijk te maken. Hoe we dat doen maken we zichtbaar in deze campagne.’’

Makers die klussen niet als doel zien, maar als middel

Edward van de Ridder, Head of Strategy bij Alfred: “De meerderheid van Nederland is niet per sé liefhebber van klussen, maar zelf een klus oppakken, is soms gewoon even nodig. De klus is voor hen een middel, geen doel op zich. Het zijn mensen die wel vaker klussen in en om hun huis doen, maar ze zijn geen super-klussers. Ze kunnen dus wel wat hulp gebruiken, and that’s where Praxis comes in”. Alfred, sinds 2019 het bureau van Praxis, ontwikkelde vanuit deze uitgangspunten een nieuwe campagne.  

De vader als held van zijn kinderen

In de eerste commercial binnen de nieuwe campagne zien we een vader die met zijn twee kinderen in een nieuwe buurt gaat wonen.  Zijn kinderen denken dat hij alles kan op klusgebied, maar eigenlijk kan hij wel wat hulp gebruiken. Gelukkig staat Praxis voor hem klaar met goed advies en hulp om het hem zo makkelijk mogelijk te maken. Zo kan de vader de held van zijn kinderen blijven.

Credits

Verantwoordelijk bij Praxis: Miranda Smit, Floor Barger, Emily van Waardenburg, Isabella Vogelzang | Bureau:  Alfred International | Creatie: Gebroeders Janssen en Rogier Mahieu | Strategie: Edward van de Ridder, Julian Stevense (Brandgurus) | Account: Danielle Boskemper, Marielle Bok, Luke Boots | Productie: Swantje Hoppe, Lieke Noordink, Nienke van Voorst | Regisseur: Michiel ten Horn |Edit: MRTN | Camera: Joris Kerbosch | Art: Florian Legters | Muziek: Djurre de Haan | Postproductie: De Grot | Mediastrategie: UM 

www.alfred.nl

www.praxis.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Peter Jan de Werk en Matthijs Haagsman over campagnes Maritiem Museum

08-09-2025 | 12:23:00
XYZ Creative Agency ontwikkelde een aantal campagnes voor het Maritiem Museum in Rotterdam. We spreken hierover met Peter Jan de Werk, medewerker Marketing & Communicatie bij het Maritiem Museum en Matthijs Haagsman, Creative bij XYZ Creative Agency

DOOH x Social - succesvolle crossmedia-campagnes

08-09-2025 | 12:09:00
Ola wist wel raad met de hitte, tijdens de heetste weken hingen de posters in bushokjes

Nike herinterpreteert Just Do It met Why Do It?

08-09-2025 | 10:13:19
De campagne richt zich op jonge atleten die hun weg zoeken in een tijd vol kansen en uitdagingen.

NEEW ontwikkelt eerste merkcampagne voor Norah

08-09-2025 | 10:04:02
Norah richt zich sinds de oprichting in 2014 op vrouwen van 35 jaar en ouder, een doelgroep die in de Nederlandse modebranche vaak onderbelicht blijft.

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Junior Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-09-2025 | 08:11:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Junior Display, Video & Audio (DVA) Consultant  • Hoorn
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.