Marketing Report
[CMTA] De Combinatie van Factoren: Spoken word campagne voor De Waalhoven

[CMTA] De Combinatie van Factoren: Spoken word campagne voor De Waalhoven

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Stuur jouw cases in tot en met 19 september op www.cmta.nl


De Combinatie van Factoren
. Wij zijn een activatiebureau dat merken laat groeien. Niet alleen in omzet en marktaandeel maar ook als het gaat om transformatie en innovatie. 
Dit doen we door mensen in beweging te brengen. Met slimme creativiteit op basis van gedragswetenschap. Digital, social, winkelvloer of massamediaal. Niet voor niets zit ACT in onze naam en in ons DNA.

Elevator Pitch

Wonen in de Waalhoven is een unieke combinatie tussen stad en natuur, rust en cultuur, alleen en lekker samen. Deze harmonieuze samenkomst van ogenschijnlijke tegenstellingen kun je niet zomaar omschrijven. Die moet je voelen. Ervaren.

Daarom ontwikkelden we een unieke campagne die het unieke woongenot van de Waalhoven op onconventionele wijze overbrengt: met een spoken word piece, speciaal ontwikkeld voor de Waalhoven. Dit werd de leidraad van de campagne.

Briefing

Opdracht. Een opvallende, leadgenererende gebiedsmarketing-campagne voor nieuwbouwproject de Waalhoven: een veelzijdig bouwproject in de uiterwaarden van de Waal. Aan de rand van de stad Nijmegen, en toch midden in de natuur.

Uitdaging
. Nieuwbouwproject de Waalhoven niet zomaar laten zien, maar laten ervaren. Zodat de unieke woon-ervaring die ze biedt meteen vanaf de start tot leven komt. Op een moment dat er nog helemaal niks gebouwd is.

Daarbij moest het meteen voelen als hartje Nijmegen, ook al is het aan de andere kant van de Waal. Wat toch wel een mentale grens is voor Nijmegenaren.

Bovendien moesten we uiteenlopende doelgroepen samenbrengen, om grote complexiteit in de campagne - en daar bijhorende hoge kosten - te voorkomen.

Doelstelling
. 3000 leads in slechts drie weken.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Insights

- De Waalhoven biedt een unieke veelzijdigheid: rust en reuring. Stad en natuur. Eigen ruimte en samenkomen.

- Nijmegen is bij uitstek een cultuurstad, vol historie en bruisende creativiteit tegelijk. Cultuur is wat Nijmegen verbindt en dus de ideale manier om de Waalhoven als 'new city Nijmegen' echt onderdeel van de stad te maken. Zo wordt de Waalhoven een warm bad voor Nijmegenaren én de velen die zich aangetrokken voelen door deze mooie stad.

De ACT-factor


De romantiek van de culturele stadsidentiteit van Nijmegen is doorgetrokken naar de Waalhoven en haar communicatie. Immers, om een ervaring neer te zetten was er meer nodig dan feiten. Je moet het kunnen voelen. Een standaard boodschap over nieuwe huizen wekt geen emotie op. Dus bracht De Combinatie van Factoren de Waalhoven tot leven in een spoken word piece, speciaal geschreven voor de Waalhoven, door woordkunstenaar en campusdichter van de Radboud Universiteit: Lev Avitan. Zijn piece werd de leidraad van de campagne.

Middelen


De visuele stijl werd een logoset die net als de Waalhoven in balans is. Met een been in de stad, en een been in de natuur. Verbonden door de Waal. Een kleurenpalet dat regelrecht uit de uiterwaarden komt. De omgeving waar de Waalhoven komt te staan. En een combinatie van lettertypes die samen het stoere, speelse én romantische karakter van de Waalhoven vertegenwoordigen.

Vervolgens hebben we dit doorvertaald naar een video, website, posters, banners, social video ad, digitale radiospot en OOH. Daarnaast organiseert DCVF in 2022 en 2023 een festival en belevingswandelingen op en om het bouwterrein.

Resultaten


De doelstelling van het behalen van 3000 leads werd binnen drie weken ruim behaald. Goed nieuws voor VanWonen en BPD, die hiermee niet alleen huizen verkopen, maar ook werken aan hun imago als beyond growth ontwikkelaars.

www.nieuwbouw-dewaalhoven.nl 
www.dcvf.nl


Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Je kunt tot en met 19 september inzenden voor Content Marketing | The Awards. Lees alles over The Award en hoe in te zenden op www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] 1Camera: Samen leven volgens Achmea

[CMTA] Marcommit: HR in de spotlight

[CMTA] LBL Communicatie & Contentmarketing: Hier Kom Ik Graag

[CMTA] Wayne Parker Kent: Altijd ALDI

[CMTA] Airborne: De man met de rammelaars


Partners CMTA



Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief