Marketing Report
[CMTA] LBL Communicatie & Contentmarketing: Hier Kom Ik Graag nieuws

[CMTA] LBL Communicatie & Contentmarketing: Hier Kom Ik Graag

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Stuur jouw cases in tot en met 19 september op www.cmta.nl


Wij zijn LBL. Denkers en doeners, strategen en makers. Relatiebouwers. We willen waarde toevoegen, iets in gang zetten, een publiek bereiken, een verschil maken. Wij geloven niet in kortetermijnaandacht en quick fixes. Wij zijn ervaren en betrokken. Dat geeft ons de tomeloze energie om voor elk vraagstuk de beste oplossing te vinden. Met jou. Voor jouw organisatie.

LBL is een multidisciplinair bureau met zo’n 50 specialisten. Samen werken we voor mooie organisaties en A-merken die Nederland groener, beter en leuker maken. Zo zijn we trotse contentpartner van onder meer Jumbo Supermarkten, Staatsbosbeheer, TenneT en Essent.

Elevator Pitch

Een van de pijlers van Staatsbosbeheer is 'Beleven'. Dit betekent dat de organisatie haar terreinen en natuurgebieden openstelt en toegankelijk maakt, zodat iedereen op zijn eigen manier van de natuur kan genieten. In de videoserie Hier Kom Ik Graag vertellen bijzondere gewone mensen over een plek in de natuur waar zij graag heengaan, een mooie herinnering aan hebben, tot rust komen of opleven. Ze nemen de kijker mee door 'hun' stukje natuur.

Uitdaging

Ontwikkel een crossmediale bladformule voor een nieuw relatiemagazine voor abonnees, dat ook aantrekkelijk is voor onze andere stakeholders.' In 2018 was dit in het kort wat Staatsbosbeheer van ons vroeg. 

We ontwikkelden een magazine met verhalen en rubrieken waarin alle stakeholders een podium kregen en die deels ook een online of social doorvertaling kenden. In 2019 kwam het verzoek om bijzondere bezoekers in the spotlight te zetten en daarmee te laten zien hoe belangrijk de natuur in het algemeen en de gebieden van Staatsbosbeheer in het bijzonder zijn voor mensen. De klantenservice ontvangt vaak briefen of mails van mensen die verknocht zijn aan bepaalde plekken. 

Omdat ze er troost vinden, van de stilte genieten, sporten, inspiratie opdoen, er werken of iets bijzonders mee hebben gemaakt. Hiervoor bedachten we samen met Staatsbosbeheer het concept voor de crossmediale rubriek / contentserie 'Hier Kom ik Graag', een print- en online rubriek rond persoonlijke verhalen van natuurliefhebbers.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Hier Kom Ik Graag was tot en met herfst 2021 onderdeel van de crossmediale kwartaalcampagnes met het Staatsbosbeheer magazine als spil. Een magazine dat verhaalt over (het nut van) het werk van Staatsbosbeheer door de ogen van alle soorten stakeholders. Een van de rubrieken die aansluit op de pijler Beleven in zowel het magazine als online is Hier Kom ik Graag. 

Een rubriek rond recreatie, ondernemerschap, participatie of vrijwilligerswerk in de gebieden van Staatsbosbeheer. In het magazine toonden we een spread-groot beeld van een dier- of plantsoort of een uitzicht van het natuurgebied waar de persoon over vertelt, vergezeld van een kleine portretfoto en een persoonlijke anekdote. 

In de video gaan we dieper in op het persoonlijke verhaal: wat betekent de plek en/of welke activiteit doet deze persoon hier graag. We zoomen uit met een drone en zoomen in op het persoonlijke verhaal met een persoonlijk interview. Mensen worden behalve via het magazine ook via social media en de nieuwsbrief naar de videoverhalen geleid.

Vind hier de Hier Kom Ik Graag verhalen op de website van Staatsbosbeheer

www.lbl.nl

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Je kunt tot en met 19 september inzenden voor Content Marketing | The Awards. Lees alles over The Award en hoe in te zenden op www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Wayne Parker Kent: Altijd ALDI

[CMTA] Airborne: De man met de rammelaars

[CMTA] Megawatt: #WhatTheFanta Unfolding Flavours

[CMTA] Bambuu: Verdedigen tegen hackers? Denk als een hacker!

[Marketing Report Radio] Ramona Chang over Utrecht, de Vuelta en Content Marketing | The Awards

Partners CMTA



Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief