Marketing Report
[CMTA] Wayne Parker Kent: Altijd ALDI nieuws

[CMTA] Wayne Parker Kent: Altijd ALDI

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Stuur jouw cases in tot en met 19 september op www.cmta.nl


Veel merken en bureaus hebben een extreme focus op de korte termijn en directe resultaten. Op de laatste trends, hypes of buzzwords. Wij zijn een bureau dat het anders doet. Een bureau met de kop omhoog en de borst vooruit. De blik gericht op de lange termijn. Op een wereld waarin merken pas winnen als ze écht waarde toevoegen aan het leven van mensen. Hoe? Door verhalen te vertellen die verbinden, die raken en die je leven rijker maken.

Dat is precies wat wij doen. Wij laten merken groeien met sterke content en advertising. Met een holistische kijk op merk en communicatie maken we merken weer relevant en verbinden we ze met hun publiek. Met een redactionele aanpak, creëren we merkcommunicatie die de moeite waard is. Voor je publiek, en voor je merk.

We werken voor veel mooie, eigenzinnige merken. Van Eristoff, KNRM en Samsung tot Henkel, Fonds Gehandicaptensport en ALDI.

Elevator Pitch

Hoe maken we van ALDI een aantrekkelijker merk? Dat was dé uitdaging voor de supermarkt die kwaliteit beschikbaar maakt voor iedereen.

De oplossing lag voor handen. ALDI moest een grotere rol gaan spelen in het leven van mensen. Ze vaker en beter helpen. Zo ontstond Altijd ALDI, een contentplatform vol slimme tips.

Nu helpt ALDI haar publiek nog beter om alles uit hun tijd en budget te halen. Niet alleen in de winkels, maar ook daarbuiten.

Uitdaging

Iedereen kent ALDI. Het is de supermarkt die discount heeft uitgevonden. Met lage prijzen en een slim samengesteld assortiment, helpt ALDI mensen sinds 1961 alles uit hun tijd en budget te halen. Zo maakt ALDI kwaliteit beschikbaar voor iedereen.

Maar ALDI wil voor meer mensen de primaire supermarkt worden. Om zich te onderscheiden en dat doel te behalen, startte de supermarkt in 2020 met de eerste themacampagne ooit. Die campagne voegt meer emotie toe aan het merkverhaal en benadrukt dat je bij ALDI dezelfde kwaliteit krijgt, maar dan goedkoper.

Maar alleen het merk pushen is niet voldoende. Bij het sturen op merkoverweging is het ook van belang dat de merkvoorkeur groeit. Daar, in het midden van de funnel, lagen kansen. Kansen om mensen meer aan het merk te verbinden. Om ze een positiever gevoel te geven bij het merk en nog beter te bewijzen dat ALDI de positieve bondgenoot is die kwaliteit beschikbaar maakt voor iedereen.

Hoe kunnen we van ALDI een aantrekkelijker merk maken? En hoe kunnen we pullactiviteiten toevoegen aan onze mix om uiteindelijk de merkoverweging te vergroten en gedragsverandering te realiseren? Dat was de belangrijkste opdracht bij deze case.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Veel mensen kunnen wel wat hulp gebruiken om slim met hun tijd en geld om te gaan. Zeker als het gaat over hun huis, tuin of gezinsleven. Dat bleek uit een SEO-analyse van duizenden zoekopdrachten. Hoe zet je eenvoudig een etentje voor vrienden op tafel? Hoe maak je snel je airfryer schoon? En hoe maak je eenvoudig uitnodigingen voor een kinderverjaardag?

Het potentieel is enorm. De categorie ‘huisdieren’ bijvoorbeeld kent 2,5 miljoen zoekopdrachten per maand. Die variëren van krabpalen en hondenbrokken tot verschillende rassen. Zelfs ‘denkspel hond’ levert 1.000 zoekopdrachten op per maand. Het populaire hamsterscaping’ zelfs 3.600.

Daar lag een grote kans voor ALDI. In de winkels maakt de supermarkt kwaliteit beschikbaar voor iedereen. Maar na sluitingstijd was ALDI nergens te bekennen. Het werd tijd om het publiek de helpende hand toe te reiken en zo van ALDI een aantrekkelijker merk te maken.

De oplossing werd Altijd ALDI. Een contentplatform met de beste tips voor elk moment en elk budget. Met artikelen die verder gaan dan inspiratie voor gerechten of verhalen over eten & drinken. ALDI is meer dan dat en het contentplatform dus ook. Op Altijd ALDI vinden bezoekers informatie over eten & drinken, huis & tuin en het gezin. Zo laten we zien dat lekker eten niet duur hoeft te zijn. Helpen we mensen met de beste tips voor in en om hun huis. En bieden we ze inspiratie voor het gezinsleven van elke dag. Alles op een manier die bij ALDI past. Met een focus op snel, eenvoudig en goedkoop maken we de belofte van ALDI ook buiten winkeltijden waar.

De artikelen baseren we op daadwerkelijk zoekgedrag van mensen. Binnen een paar maanden stond het platform vol met honderden waardevolle artikelen. Nog voor de lancering wisten al tienduizenden mensen hun weg naar de content te vinden.

www.altijdaldi.nl

www.wayneparkerkent.com


Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Je kunt tot en met 19 september inzenden voor Content Marketing | The Awards. Lees alles over The Award en hoe in te zenden op www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Airborne: De man met de rammelaars

[CMTA] Megawatt: #WhatTheFanta Unfolding Flavours

[CMTA] Bambuu: Verdedigen tegen hackers? Denk als een hacker!

[Marketing Report Radio] Ramona Chang over Utrecht, de Vuelta en Content Marketing | The Awards

[Interview] Sanne Demir over De Combinatie van Factoren

Partners CMTA



Abonneer je op onze nieuwsbrief.