Marketing Report
[CMTA] Marcommit: HR in de spotlight nieuws

[CMTA] Marcommit: HR in de spotlight

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Stuur jouw cases in tot en met 19 september op www.cmta.nl

PR- en contentmarketingbureau Marcommit trekt aandacht! Wanneer een bedrijf haar naamsbekendheid wil vergroten of thought leadership wil claimen, móet er aandacht getrokken worden. Maar aandacht moet worden verdiend: van journalisten, influencers en potentiële klanten. Marcommit helpt haar klanten aandacht te trekken met inhoud, slimme inhakers en mediagenieke verhalen. Zowel on- als offline. Alles om ervoor te zorgen dat de doelgroep niet meer om het merk heen kan. Marcommit gaat altijd voor het hoogst haalbare. Door continu nieuwsgierig te blijven, te investeren in het netwerk en kritisch te kijken naar de beste invalshoeken om de boodschap in de media te krijgen..

Elevator Pitch

Deze case laat zien dat je met een laag budget en een B2B IT product met de juiste, slimme en creatieve insteek een jaar lang constant in de (landelijke) media aanwezig kunt zijn. B2B IT producten worden vaak geassocieerd met saai en nodig voor je bedrijf, maar door de nodige creativiteit en kennis van de media kreeg Visma Raet toch de spotlight die het verdient. 

Inspelen op de juiste momenten met de juiste onderwerpen en content zorgden voor maar liefst 330 publicaties in één jaar.

Uitdaging | Doelstelling

Briefing & Strategie | De missie van Visma Raet is om de volgende stap in de wereld van HR te zetten. Ze wil de partner zijn voor HR-afdelingen op zowel strategisch, tactisch als operationeel niveau. Visma Raet maakt het afhandelen van alledaagse administratieve taken simpel, zodat HR-professionals zich kunnen richten op het laten groeien van het talent van hun medewerkers en het verbeteren van hun leven.

Doelstellingen

• Visma Raet positioneren als de HR-dienstverlener met focus op het versterken van de individuele persoon

• Onderhouden en uitbouwen van naamsbekendheid op zowel landelijk niveau als binnen de HR-community

• Bijdragen aan leadgeneratie door het verzamelen van e-mailadressen.

Doelgroep | Naast C-level (CEO, CHRO) zijn HR-professionals (beslissers & influencers binnen HR), managers en kantoormedewerkers belangrijke doelgroepen voor Visma Raet.

Strategie | Als HR-dienstverlener heeft Visma Raet ervoor gekozen er écht voor de HR-professional te zijn. Door er enerzijds voor te zorgen dat het afhandelen van alledaagse administratieve taken simpel en snel gaat en anderzijds door te adviseren over uiteenlopende HR-vraagstukken. Hierdoor kunnen HR-professionals

Strategie | Aanpak | Resultaat

Sinds 2015 claimt Visma Raet twee belangrijke nationale momenten: Prinsjesdag en de nieuwe loonstrook. Visma Raet voegt daaraan ieder jaar veel waarde toe door het delen van de juiste content voor verschillende doelgroepen. Zo weten zij welke gevolgen de beslissingen van het kabinet op hen hebben. Maar dit zorgde onvoldoende voor continue media-aandacht. Daarom kregen zowel Q1 als Q2 een eigen campagne. Dit vulden we aan met corporate PR: persberichten, interviews over HR-wijzigingen en we zaten dagelijks bovenop het nieuws om Visma Raet’s sterke visie en HR-kennis te tonen.

Aanpak

Q1: We introduceerden de ‘Dag van de HR-professional’ en hielpen zo om de HR-professional meer erkenning te geven. Deze dag vindt sinds 2021 jaarlijks plaats op de derde dinsdag van maart. Iedereen kon een HR-professional in het zonnetje zetten met een persoonlijke video. Om hiervoor media-aandacht te genereren verstuurden we een persbericht over de terugkeer naar kantoor, waarin we ook de Dag van de HR-professional aankondigden.

Q2: In Q2 stond een onderzoek onder werkend Nederland centraal. In 2021 konden we maar beperkt naar het buitenland door corona, maar wat deed men dan met de vakantiedagen en het vakantiegeld? Deze onderzoekscijfers leiden tot twee persberichten met o.a. publicaties in het AD en Margriet.

Q3: Op Prinsjesdag maakt Visma Raet de abstracte veranderingen uit de troonrede/miljoenennota concreet met haar Bruto/Netto app, waar de media dit jaar voor de zevende keer aandacht aan besteedde. Zo kan iedere Nederlander op Prinsjesdag direct zien wat volgend jaar hun nieuwe salaris wordt.

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Je kunt tot en met 19 september inzenden voor Content Marketing | The Awards. Lees alles over The Award en hoe in te zenden op www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden

[CMTA] LBL Communicatie & Contentmarketing: Hier Kom Ik Graag

[CMTA] Wayne Parker Kent: Altijd ALDI

[CMTA] Airborne: De man met de rammelaars

[CMTA] Megawatt: #WhatTheFanta Unfolding Flavours

Partners CMTA



Abonneer je op onze nieuwsbrief.