Marketing Report
[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won nieuws

[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Stuur jouw cases in tot en met 19 september op www.cmta.nl


M2Media
hét media- en marketingbureau dat gedreven is door resultaat. Bij M2Media staat omzetgroei van de klant voorop. We geven je overzicht, helpen je keuzes maken en verrassen je met sterk inhoudelijke plannen gebaseerd op data en insights. Zo dragen we bij aan jouw groei.

Elevator Pitch

We leven in september 2021 en de samenleving gaat weer open na een lange periode van lockdown. Voor Schiphol betekent dit een hernieuwde focus op de proposities voor zakelijke reizigers. Maar hoe bereik je zakelijke vliegreizigers en overtuig je ze na een periode van 1,5 jaar videobellen om de zakelijke proposities af te nemen? Het antwoord: door middel van een hyper-relevante branded content campagne in selectieve media waar de doelgroep te vinden is.

Briefing

Het najaar is een van de belangrijkste periodes van het jaar op Schiphol voor zakelijke reizigers, die voornamelijk bestaat uit ondernemers en C-level managers. Daarnaast trekt het zakelijk reizen na een lange periode met lockdowns eindelijk weer aan. Voor Schiphol is dit dan ook het ideale moment om de routine van de zakelijke reiziger te verrijken en te doorbreken met o.a. haar Privium propositie. Aan M2Media werd dan ook gevraagd om een campagne te ontwikkelen om de doelgroep zakelijke reizigers opnieuw te laten kennismaken met alle voordelen die Schiphol de zakelijk reiziger te bieden heeft waaronder Schiphol Privium.

Dat betekent qua doelstellingen zowel een groei in bekendheid en overweging als in nieuw afgesloten Privium lidmaatschappen. Daarnaast was het doel om nieuwe leads te genereren.

Strategie | Aanpak | Resultaat

In deze campagne stond één inzicht centraal: Ondernemers luisteren naar niemand, behalve naar andere ondernemers. Ervaringsverhalen van échte ondernemers werken goed in het overtuigen van zakelijke doelgroepen, omdat zij zich beter kunnen herkennen in een verhaal als er echte mensen met echte verhalen achter zitten.

De zakelijke vliegreiziger is een niche-doelgroep die moeilijk met massamedia te bereiken is. Dit betekent een specifieke aanpak in media en creatie. We zagen al snel een goede match tussen de zakelijke vliegreiziger en de merken van FD Mediagroep. Hieruit zijn twee brand stories ontstaan waarin echte ondernemers vertellen over hun eigen bedrijf en de voordelen die een Privium lidmaatschap hen oplevert.

De brand stories werden - in look & feel van Schiphol - online geplaatst op FD.nl en gepubliceerd in het weekendmagazine FD Persoonlijk. Via owned media kanalen werden deze organisch aangejaagd door het FD én door de ondernemers zelf. De verhalen werden verder aangejaagd op FD.nl, op de voorpagina van het Financieele Dagblad en via een infomercial op BNR die op natuurlijke wijze verwees naar de verhalen van de ondernemers op FD.nl.

Tijdens en direct na de campagne zagen we hoge engagementcijfers bij het aantal gelezen brand stories en de gemiddelde leestijd. Dat de content de doelgroep aansprak werd bevestigd in de campagnetracker van MeMo2. De brand stories behaalden niet alleen een hoge score op ‘Brand Fit’ en ‘Geloofwaardigheid’ maar werd ook door bijna 60 procent van de doelgroep als ‘Leuk’ ervaren. Dit is uitzonderlijk hoog voor een B2B-campagne en voor het merk Schiphol. De campagne wist daarnaast voor de Privium propositie zowel de bekendheid (index 119) als de overweging (index 168) positief te beïnvloeden. De sterke Tell- en Sell-laag leverde vervolgens meer kwalitatief verkeer op de website van Schiphol. Dit resulteerde uiteindelijk in een stijging van leads die +360 procent boven de doelstelling lag.

www.m2media.nl


Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Je kunt tot en met 19 september inzenden voor Content Marketing | The Awards. Lees alles over The Award en hoe in te zenden op www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] De Combinatie van Factoren: Spoken word campagne voor De Waalhoven

[CMTA] 1Camera: Samen leven volgens Achmea

[CMTA] Marcommit: HR in de spotlight

[CMTA] LBL Communicatie & Contentmarketing: Hier Kom Ik Graag

[CMTA] Wayne Parker Kent: Altijd ALDI

Partners CMTA



Abonneer je op onze nieuwsbrief.