Marketing Report
[CMTA] The Post: Indoor Climate Solutions nieuws

[CMTA] The Post: Indoor Climate Solutions

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

www.cmta.nl


Bij The Post doen we aan Bingemarketing. Dat begint voor ons altijd bij de strategie. We vertalen de positionering en doelen van merken naar een verhaallijn voor de content. Of het nou gaat om tekst, video, design of animatie - we hebben alles in huis om producties te maken die het publiek vindt, bindt en activeert. Contentmarketing kan niet zonder goede distributie. Samen met de klant bepalen we de doelen, middelen en de tactiek. Want content verdient een publiek dat niet meer wil stoppen met kijken. We create audiences.

Elevator Pitch

Een contentcampagne die draait om het overbrengen van het uiteindelijke resultaat en gevoel dat het product met zich meebrengt. Comfortabel en met een fijn gevoel wonen. Dat is iets waar Wavin op uit is met hun binnenklimaatoplossing. Maar hoe zorg je ervoor dat zo’n product aansluit bij het juiste publiek? Met een creatieve insteek gingen we in 2021 aan de slag voor Wavin om dat voor elkaar te krijgen.

Briefing

Wavin creëert gezonde en duurzame omgevingen. Het leveren van volledige binnenklimaatoplossingen valt sinds 2021 binnen de portfolio. Voor het genereren van bekendheid rondom het (relatief nieuwe) productsegment van binnenklimaatoplossingen, is ons gevraagd om met een contentcampagne aandacht te genereren. Comfortabel en met een fijn gevoel wonen. Dat is iets waar Wavin op uit is met hun binnenklimaatoplossing. Maar hoe zorg je ervoor dat zo’n product aansluit bij het juiste publiek? Met een creatieve insteek gingen we in 2021 aan de slag voor Wavin om dat voor elkaar te krijgen. Met een video die inspeelt op gevoel en een uitgebreide distributiestrategie knalden we een volledige, succesvolle campagne in elkaar voor Wavin. Die ook nog eens internationale erkenning kreeg!


Strategie | Aanpak | Resultaat

Uit onderzoek bleek dat Wavin nog niet bekend stond als een partij die binnenklimaatoplossingen biedt. We ontwikkelde daarom een concept dat breder is dan het uitlichten van een ‘enkel product’. We zetten in op een element dat letterlijk en figuurlijk alle producten met elkaar verbindt: de regelunit Wavin Sentio. Daarmee is een fijn binnenklimaat ‘zo geregeld!’. Dat willen we dan ook communiceren in de uitingen. Centraal staat een online video commercial. Hiermee communiceren we niet vanuit een ‘functionele gedachte’ met producten en installateurs in de hoofdrol (zoals gebruikelijk voor Wavin), maar focussen we juist op het effect van het product: fijn wonen.

Doel van de distributiestrategie: het genereren van awareness en leads (contact en offerteaanvragen). De ingezette kanalen: Facebook, Instagram, YouTube, Google (Responsive) Display en Google Ads. Met de distributie hanteerden we onze effectieve vinden-binden-activeren methodiek, waarbij we zowel verschillende videotrailers met verschillende invalshoeken deelden, als diverse statische en responsive banners voor verschillende fases in de journey. Met maar liefst tien verschillende landingspagina’s (!) ondervingen we de verschillende publieksstromen (gefilterd op type publieksgroep en fase in de publieksreis) en zorgden we voor de juiste, individuele informatievoorziening.

Ten opzichte van doelstellingen, presteerde de campagne een stuk beter dan verwacht! Het doel van 2.485.945 views werd overtroffen: 4.327.067 views. Het beoogde aantal leads was 411, versus opbrengst: 778 leads. Op YouTube is de video 47.467 minuten bekeken en op Facebook en Instagram 8.127 minuten. Wavin heeft tijdens de gehele campagne 687 nieuwe MQL’s binnengehaald. De campagne verdiende een internationale finaleplek bij de Content Marketing Awards 2022. Dit gebeurde in de categorie: Highest Conversion Response from a Content Program.

www.thepost.nl


Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden

[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won

[CMTA] De Combinatie van Factoren: Spoken word campagne voor De Waalhoven

[CMTA] 1Camera: Samen leven volgens Achmea

[CMTA] Marcommit: HR in de spotlight

Partners CMTA



Abonneer je op onze nieuwsbrief.