Marketing Report
Havana Club en Frenna lanceren campagne A Toast To The Culture

Havana Club en Frenna lanceren campagne A Toast To The Culture

Het Cubaanse rum-merk Havana Club en de Ghanees-Nederlandse artiest Francis Edusei (Frenna) hebben een campagne gelanceerd onder de noemer A Toast to the Culture. Daarmee wordt het belang van samen creëren en het supporten van opkomend talent benadrukt. Ook lanceren zij gezamenlijk een limited edition fles, ontworpen in collaboratie met next generation creatives om deze zo een podium te bieden. Om de samenwerking te vieren heeft Francis Edusei een muziektrack uitgebracht die beschikbaar is op alle streaming platforms. De bijbehorende videoclip is eveneens beschikbaar gesteld.

Succes wordt vaak toegeschreven aan de artiest zelf, maar Francis Edusei weet als geen ander dat zijn succes een proces is geweest van tegenslagen, geduld, hard werken en teamwork. De steun die hij kreeg van zijn gemeenschap, vrienden en familie, gecombineerd met zijn passie voor de hip-hop cultuur vormen het fundament van zijn succes. Zijn Ghanese roots hebben altijd een grote invloed gehad op zijn muzikale ontwikkeling, opvoeding en de waarde die hij hecht aan familie en vrienden. Deze culturele invloed en het familiegevoel dat de mensen in zijn omgeving hem geven zijn ook belangrijke waarden waarmee hij in de Schilderswijk in Den Haag is opgegroeid. Daar werd hij als kind en tiener gevormd door alles wat hij in de wijk zag en meemaakte en daar heeft hij ook zijn werk ethiek ontwikkeld waardoor hij zijn dromen heeft kunnen waarmaken. Voor Havana Club, van oorsprong uit de straten van het Cubaanse Havana, een plek waar cultuur, hard werken, en familie en vrienden de basis van succes zijn, is de samenwerking met Francis Edusei een no-brainer.

Voor het traject zijn er door Francis Edusei en Havana Club zes creatives geselecteerd die zij hebben begeleid tijdens mentor sessies waarin kennis en creatieve ideeën met elkaar werden gedeeld. De prachtige samenwerking tussen één van ‘s werelds populairste rum merken, één van Nederland’s meest succesvolle artiesten en een bijzondere groep veelbelovende creatieve talenten, resulteerde in een indrukwekkende videoclip, een limited edition fles met een uniek en kenmerkend design, en een speciaal portret schilderij van Francis Edusei.

De limited edition fles werd ontworpen door de Amsterdamse vormgever Julian Roebling. De fles heeft de kleuren van de Ghanese vlag, die dienen als een ode aan Frenna's roots. Daarnaast zijn ook Frenna’s beroemde 777 logo, een adelaar - de hoogste vogel in de lucht waar Frenna naar op kijkt en het dier wat symbool staat voor Ghana - en zeven adinkra symbolen die staan voor Grootheid, Dapperheid, Creativiteit, Moed, Wijsheid van het verleden, Kracht en Hoederschap, terug te vinden in het design.

De 28-jarige fotograaf Calvin Pausania, bekend van zijn werk voor onder andere Nike x Footlocker, Converse, Memphis Depay voor GAFFER x Valentino, was de fotograaf voor de gehele campagne. De track die Francis Edusei voor A Toast To The Culture maakte is geproduceerd door het Rotterdamse talent ZERODIX en de videoclip is geregisseerd door Robin van Geemen, bekend van zijn werk voor onder andere merken als Patta en Cruèl. De styling werd toevertrouwd aan Ela van der Jeugd, die met een oog voor marketing, creativiteit en branding een link legt tussen mode en entertainment.

Voor de next generation creatives was het belangrijk om de Hip-Hop te verbinden aan fysieke schilderkunst, een van de meest traditionele vormen van schone kunsten. De Britse kunstenares Hannah Vernier maakte een olieverfschilderij, waarin zij haar inspiratie haalde uit de diverse elementen van zowel Frenna's Ghanese erfgoed als Havana Club's Cubaanse roots.

De limited edition fles van Havana Club Rum, is verkrijgbaar in Nederland en België bij Gall & Gall, Drankdozijn en geselecteerde Belgische sneaker stores DNA en De Makers Gallery verkrijgbaar.

www.havana-club.com


Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.