Beep for Help opent vestiging in Rotterdam voor niet-medische hulp

Beep for Help opent de deuren van haar eerste Rotterdamse vestiging aan de Hoogstraat 16. Met de opening van de locatie is de hulpservice zonder wachtrij, nu ook beschikbaar voor de inwoners van de havenstad. De helpers van Beep for Help zijn via de telefoon of app op te roepen voor verscheidene klusjes. Het doel is om ouderen en kwetsbare doelgroepen meer zelfstandigheid te bieden en de druk op de mantelzorg te verlichten. Bovendien zal de vestiging functioneren als ontmoetingsplek voor de doelgroep.

Eugène Meinders, operationeel directeur van Beep for Help: "Rotterdam is een grote stad, met een groot aantal ouderen en veel uitdagingen op het gebied van zorg. Uit cijfers van het CBS bleek dat van alle Nederlanders boven de twintig maar liefst één op de acht langdurig mantelzorg geeft. Negentien procent daarvan ervaart dit als een te zware belasting. Door het eenmalig of vaker uit handen nemen van bijvoorbeeld huishoudelijke taken, klusjes of een bezoekje naar het ziekenhuis, hopen we deze last te verlichten. Bovendien zien we dat deze laagdrempelige hulpvorm ervoor zorgt dat kwetsbare groepen meer regie kunnen nemen over hun eigen leven. We streven er dan ook naar om op korte termijn de hele regio Rotterdam te bedienen."

Saamhorigheid en veiligheid

Naast de beschikbaarheid van de service, heeft de locatie een sociaal maatschappelijk doel.

Eugène Meinders: "In onze vestiging in Amsterdam hebben we gemerkt dat bewoners graag contact met ons en elkaar willen maken. Dit concept willen we in Rotterdam voortzetten en waar mogelijk verbeteren. Beep for Help wil deel uitmaken van de gemeenschap en een toegankelijk aanspreekpunt zijn voor hulpvragen in de omgeving. Daarom brengen we buurtgenoten en onze doelgroep in onze zogenoemde ‘huiskamer’ bij elkaar, onder het genot van een kopje koffie of thee. Bovendien werken we samen met lokale helpers uit de buurt, die graag iets willen bijdragen en persoonlijk een verschil willen maken, tegen een eerlijke beloning. We hopen hiermee bij te dragen aan het persoonlijke en veilige gevoel, wat voor onze organisatie en service zo belangrijk is. Ik ben dan ook trots dat wij dit in het bruisende hoofdkwartier mogen openen."

Groeiambities

Eugène Meinders: "Nu onze eerste vestiging een substantiële groei laat zien, is het tijd om nog meer hulpvragers te gaan bedienen. De afgelopen maanden is er daarom hard gewerkt om alle processen zo in te richten dat we onze dienstverlening landelijk kunnen uitrollen. De opening van de vestiging in Rotterdam betekent niet alleen het eerste zichtbare bewijs van deze ambitie, maar ook een goede gelegenheid om onze processen te optimaliseren waar nodig. Op deze manier kunnen we nog meer groepen van dienst zijn en tegelijkertijd vasthouden aan ons vriendelijke en persoonlijke karakter."

www.beepforhelp.nl

www.mediatic.eu

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Drukbedrijf: verpakkingen worden marketinginstrument

03-12-2025 | 10:07:00
Steeds meer bedrijven investeren in gepersonaliseerd inpakmateriaal, variërend van lint en stickers tot bedrukte dozen en speciaal ontworpen papier

Vier op tien werkenden presteert slechter door relatieproblemen

22-10-2025 | 12:28:03
Veertig procent van de werkende Nederlanders presteert slechter door liefdesproblemen. Onder dertigers loopt dat op tot 53 procent.

Jongeren vragen geldadvies eerder aan AI dan aan ouders

14-10-2025 | 10:43:29
Hoe ouder de jongere, hoe vaker AI: 7 procent van de 12-jarigen raadpleegt een chatbot eerder dan ouders; bij 16-jarigen is dat 14 procent.

Dennis Mensink: AI helpt, maar creativiteit blijft leidend

17-09-2025 | 14:43:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Dennis Mensink

Generative Engine Optimization vervangt traditionele SEO

11-09-2025 | 11:15:00
Traditionele Search Engine Optimization levert minder op doordat gebruikers direct antwoorden uit AI-overzichten halen en minder doorklikken naar websites

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public ontwikkel kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.