[CMTA] The Post: FBTO Doeners

[CMTA] The Post: FBTO Doeners

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

www.cmta.nl


Bij The Post doen we aan bingemarketing. Dat begint voor ons altijd bij de strategie. We vertalen de positionering en doelen van merken naar een verhaallijn voor de content. Of het nou gaat om tekst, video, design of animatie - we hebben alles in huis om producties te maken die het publiek vindt, bindt en activeert. Contentmarketing kan niet zonder goede distributie. Samen met de klant bepalen we de doelen, middelen en de tactiek. Want content verdient een publiek dat niet meer wil stoppen met kijken. We create audiences.

Elevator Pitch

Het inzetten van verhalen van bijzondere mensen die niet blijven dromen, maar gaan doen, om de merkoverweging van FBTO op het relevante moment te verhogen. En dat is gelukt! Hier liggen een succesvolle strategie, distributie en producties aan ten grondslag. Het is de truc om relevant te zijn precies op het moment dat het publiek dat nodig heeft. De langetermijnaanpak is consistent doorgevoerd en daarmee creëren we met contentmarketing emotionele merklading op functionele overwegingsmomenten.

Briefing

FBTO wil zich als verzekeraar van consumenten die positief, zelfstandig en ondernemend in het leven staan, richten op mensen die hun dromen en doelen najagen. Hoe vergroot je merkoverweging op het relevante moment? Dat is de vraag die verzekeraar FBTO bij ons neerlegde. En gelukkig hadden wij het antwoord: met verhalen! Met de juiste content zorgen we ervoor dat het publiek een positieve emotionele connectie met het merk FBTO maakt. Het gevolg? Zodra dat publiek een functionele overweging moet maken (zoals het kiezen van een verzekeraar), overweegt het FBTO! Het is de truc om relevant te zijn precies op het moment dat het publiek dat nodig heeft. We creëren dus met contentmarketing emotionele merklading op functionele overwegingsmomenten. Hoe mooi is dat!

Strategie | Aanpak | Resultaat


We gaan voor een langetermijnaanpak die consistent is doorgevoerd. Met de serie ‘Doeners’ creëren we een serie verhalen met hoofdrolspelers die niet ‘dromen’, maar ‘doen’. In verschillende miniseries (tot 3 delen) volgen we mensen met een opmerkelijk verhaal tijdens het verwezenlijken van hun droom. We voelen de energie die zij daarin steken en leven mee. We teasen bij elke aflevering naar de volgende, om het publiek aan te zetten tot doorkijken en -klikken.

Zo bouwen we een consistente lijn van verhalen die past bij het merk én het publiek. Belangrijk onderdeel van de strategie is om er op dát moment te zijn, wanneer het publiek ervoor openstaat. Hier passen we onze methodiek ‘contentmapping’ toe: distribueren om bereik te vergroten en de levensduur van content te verlengen. Door te fragmenteren en regelmatig teasers te delen met steeds een andere invalshoek, triggeren we mensen tot doorklikken naar het contentitem.

Resultaat: al meer dan 35 klantverhalen en bijbehorende producties op meer dan 65 pagina’s, aangejaagd middels organische en paid verspreiding. Sinds 2019 zijn al 190.000 paginaweergaves en 157.000 nieuwe websitegebruikers gegenereerd. In totaal zijn er meer dan 570.000 minuten aan videocontent bekeken. De gemiddelde CTR vanuit social media is 1,2 procent en het totale bereik bedraagt meer dan 4.250.000.

De gevolgen op gedrachtsintentie in een meting over Q4 2021: hoe kijkt het bereikte publiek naar het merk FBTO en verandert hun houding door de campagne? Het antwoord: ja! Er is een sterk positieve beweging te zien qua merkoverweging (deze is doorgestegen naar 30,3 procent) én in gedragsintentie (van 13,3 procent naar 15 procent). Het doel om de merkoverweging voor FBTO te vergroten slaagt daarmee ten volste.

www.fbto.nl/verzekeringen/klantverhalen
www.thepost.nl

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Social Inc: De kracht van durven kiezen

[CMTA] Com&co: Agency Life

[CMTA] MPG: Rabobank & Elektrificatie

[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden

[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won

Partners CMTA







 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.