Just Another Media Company failliet

Het Amsterdamse bedrijf Just Another Media Company is op 28 mei 2024 door de rechtbank failliet verklaard. Ook de BV van Rumag en Based World is daarbij failliet verklaard. Onder Just Another Media Company vallen activiteiten van onder meer Just Another Network, Axed, Doelpnt, ComplexNL, ParraTV, RapNieuwsTV, Chicklit, Fucking Femine, Skoften, Sowhat en Darum (51 procent).

De bedoeling van het bedrijf was bereik te genereren bij de generaties Y en Z, waarbij talent, content, bereik, data en sales onder een dak zou vallen. Circa 140 personeelsleden werken bij het bedrijf dat zich als buy and build profileerde.

Sylvain Caris van HJ Advocaten & Mediators is als curator aangewezen om het faillissement af te handelen en te bezien of er met een verkoop van het gehele bedrijf of onderdelen alsnog middelen opgehaald kunnen worden door de schuldeisers. Doorgaans is de Belastingdienst de grootste en preferente schuldeiser. De curator doet verder onderzoek naar de staat van de financiën en komt daarna – net als bij alle faillissementen - met openbare periodieke verslagen over de afwikkeling.

Naar verluid waren de eigenaren/financiers niet langer bereid om de schulden te voldoen, verdere financieringen te verstrekken en werd er onvoldoende marge gehaald om te voldoen aan de verwachtingen.

Het bedrijf is eigendom van onder meer capitalbedrijf DGI Ventures alsmede privé-investeerders. Bij de oprichting in juli 2021 hebben Bert Habets (thans CEO van ProSiebenSat.1 Media, ex-RTL Nederland en ex-RTL Group CEO), Valentijn Bras (Scoupy) en Ralph de Vries (onder meer Wasteless) geïnvesteerd in het bedrijf evenals Marko van Kampen en Fares Masharawi (Parra TV), Danny Membre (RUMAG), Ferdi Buijsrogge (DGI, RUMAG), Humberto Tan en Kees de Koning (TopNotch).

Michel Palmen die op 1 april 2024 het bedrijf verliet om voor zichzelf te beginnen, was vanaf 1 juli 2021 betrokken als Agency Director en van augustus 2023 tot 1 april 2024 Managing Director. Sindsdien hebben Patrick Klink en Matthijs Buitenhuis van het bureau ONBRDNG gezamenlijk tijdelijk de rol van Managing Director op zich genomen.  

Voor het onderdeel Darum dat voor 51 procent eigenaar is van Just Anoter Media Company, is door de curator aangeboden om het 51 procentsbelang van Darum terug te kopen. De bv van Darum is daarbij niet failliet verklaard.

www.justanothernetwork.com

www.rechtspraak.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

ABU en Higuita doorbreken beeld rond uitzendwerk

17-12-2025 | 10:37:19
In de campagne vertellen uitzendkrachten zelf hoe hun werk aansluit bij hun leven en ontwikkeling.

LePub en Heineken stimuleren echte gesprekken

17-12-2025 | 09:27:15
Met de pilot Could Have Been a Heineken willen de partijen mensen stimuleren om minder te communiceren via audio en vaker face-to-face af te spreken.

[Vacatures] Snakeware zoekt een Front-end Developer

16-12-2025 | 08:03:00
Snakeware is per direct op zoek naar een Front-end Developer

Whazzup?! in Media #12: De publieke media onder druk

10-12-2025 | 09:25:00
Waarom kiest de NOS ervoor om zich terug te trekken van X (voorheen Twitter), een platform met 2,8 miljoen gebruikers in Nederland?
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.