Stephanie Broertjes: Efficiëntie door alles in-house

[Marketing Report TV] Managing Director van Bruut over cultuur, creativiteit en klanten

Stephanie Broertjes, Managing Director van Bruut, is te gast bij Marketing Report TV. In gesprek met Peter Wybenga vertelt ze over de unieke werkwijze van het creatieve productiehuis, de kracht van hechte samenwerking en het belang van toegankelijkheid en gastvrijheid. Ook blikt ze vooruit op de kansen die de verschuiving naar social content biedt voor bureaus als Bruut.

Productiehuis plus: alles in één team

Bruut onderscheidt zich als creatief productiehuis doordat het volledige traject van strategie tot distributie in-house wordt uitgevoerd. Stephanie Broertjes: “Wat normaal verdeeld is over meerdere bureaus, doen wij allemaal zelf. Daardoor kunnen we echt samenwerken als één team met de klant. Dat zie je terug in het resultaat.”

Sinds het managementteam bestaat uit twee vrouwen, merkt Broertjes een subtiele verandering in dynamiek. “We blijven scherp en professioneel, maar het is tegelijkertijd iets zachter geworden – misschien toch een vrouwelijke touch.”

Toegankelijk en betrokken

Volgens Broertjes is de cultuur van Bruut een belangrijk onderdeel van hun succes. “We betrekken klanten echt bij het proces. Het voelt als een gezamenlijke missie. Veel collega’s werken hier al jaren samen – dat voel je als klant.” Die betrokkenheid wordt breed gewaardeerd in de markt. “Mensen noemen ons soms ‘on-Amsterdams’, omdat we zo toegankelijk zijn.”

Ook hospitality speelt een rol in hoe klanten Bruut ervaren. “Of het nou op kantoor is of op locatie: we ontvangen mensen altijd goed. Dat wordt opgemerkt, en daar zijn we trots op.”

Breed portfolio, trouwe klanten

Bruut werkt voor een breed scala aan klanten – van social content tot tv-commercials. “We zeggen wel eens: van TikToks tot tv-commercials,” vertelt Broertjes. Een van de grote klanten is Lidl, waarvoor Bruut maandelijks tientallen social assets produceert. “Sinds augustus vorig jaar zijn we lead agency social voor Lidl. Een heel fijne samenwerking.”

Daarnaast werkt Bruut aan serieproducties, zoals de YouTube-serie Mentos Grote Prijs, en commercials voor merken als Max en een parfummerk. “Het is heerlijk om zo gevarieerd te werken.”

De markt verandert, Bruut beweegt mee

De markt voor bureaus is niet eenvoudig, erkent Broertjes. “2024 was rustiger. We moesten ons opnieuw bewijzen. Maar 2025 is goed begonnen. Klanten weten ons te vinden.” Een duidelijke trend is de verschuiving van budgetten naar social content. “Waar vroeger drie ton naar een tvc ging, wordt dat nu verdeeld over het jaar en ingezet op social. En dat is precies waar wij goed in zijn.”

De combinatie van creativiteit, efficiëntie en cultuur zorgt ervoor dat Bruut in staat is om flexibel te blijven leveren. “We hebben een supertalentvol team en werken met een vaste groep freelancers. Dat houdt de samenwerking soepel.”

Bekijk de video hier:

Marketing Report TV is powered by Bruut en Abovo Maxlead

Bruut is dé one-stop-shop voor videocontent! Van strategie tot creatie, en van productie tot distributie. Wij doen het! Hoge kwaliteit video, slim en efficient gemaakt voor ieder scherm, dat is onze kracht. Met een hecht team van enthousiaste makers hebben maken we gepassioneerd content voor iedereen.

www.bruut.media

Wij zijn Abovo Maxlead; 230 specialisten in marketing en media, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest. We zijn het grootste onafhankelijke marketing- en mediabureau van Nederland. We zijn eigenzinnig. Eigenzinnig in marketing en media.

Van een full funnel, crossmediale marketingcampagne tot een nieuwe website, en van een verse huisstijl tot een complete omnichannel marketingstrategie; we kunnen het allemaal voor je maken. We zijn continu op zoek naar de meest effectieve marketing- en mediamix, in nauwe samenwerking met onze klanten. Omdat we alle disciplines onder één dak hebben zijn de lijnen kort en kunnen we je optimaal bedienen. We kennen elke markt als onze broekzak.

www.abovomaxlead.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Bregje van Iperen: Familie-influencers maken impact voor merken

30-10-2025 | 11:27:00
Sanne Konings en Bregje van Iperen gaan in gesprek met Peter Wybenga over hun specialisatie in moederinfluencers en de kracht van Instagram

Lisette Samplonius: Finally an Agency is spot on

30-10-2025 | 11:17:10
Bas Vlugt sprak met haar over het twintigjarig bestaan van het bureau, het jubileumconcept SPICECREAM en hoe het vak zich in twee decennia heeft ontwikkeld

Eefje Gubbens: Print is nog steeds booming bij Matter

30-10-2025 | 09:52:45
Tijdens een aflevering van Marketing Report TV sprak Peter Wybenga met Eefje Gubbens over de ontwikkeling van het bedrijf en hun visie op contentmarketing

Danny Thijssing: Buitenreclame werkt omdat je het echt beleeft

29-10-2025 | 13:25:00
Peter Wybenga ging in gesprek met Danny Thijssing. Hij vertelt over de groei van zijn team en de kracht van buitenreclame

Liedewij Hentenaar: Hoe klinkt jouw merk?

29-10-2025 | 13:04:00
Peter Wybenga ging in gesprek met Liedewij Hentenaar. Ze vertelt over het meten van audiobereik, de groeiende inzet van merkgeluid en de kracht van creatie

Nik Sluijs: Happiness Amsterdam werkt als één Benelux-club

29-10-2025 | 11:03:00
Nik Sluijs en Toprak Özturan vertellen over hun rollen, ambities, klanten en de samenwerking binnen de Benelux.

Sander van Gestel: Mediahuis kiest voor eigen innovatie

28-10-2025 | 10:08:00
Hij vertelde over zijn rol in het bouwen van bruggen tussen technologie en commercie, het belang van klantgerichte innovatie en strategische keuzes

Dion Holla: Muziek is een strategisch wapen voor merken

28-10-2025 | 09:15:00
Hij vertelde over de manier waarop Sizzer merken helpt om muziek strategisch in te zetten, de rol van AI binnen de industrie

Eduard van Bennekom en Lukas van de Ven: Creatieve fusie voelt als thuiskomen

27-10-2025 | 16:25:00
In gesprek met Bas Vlugt bij Marketing Report TV vertellen ze over hun fusie met Open Now, het unieke samenspel tussen gedragswetenschap en creativiteit

Andy Mosmans: nexeye groeit in Europa met VENGEAN-power

27-10-2025 | 15:47:00
In gesprek met Bas Vlugt bij Marketing Report TV spreekt hij over zijn recente reis naar Hamburg en over het succes van de rebranding van nexeye

Marco van de Lisdonk: YouTube vraagt om precisie en data

07-07-2025 | 19:39:10
In gesprek met Bas Vlugt vertelt hij over de werkwijze van Channel Factory en het belang van brand safety en brand suitability op YouTube

Nathalie Peters: Groei begint bij je eigen mensen

07-07-2025 | 19:38:18
In gesprek met Peter Wybenga vertelt ze over haar visie op het versterken van in-house marketingteams

Patrick Molleman: Retail en digitaal maken Global sterker

07-07-2025 | 19:33:00
In gesprek met Bas Vlugt vertelt hij over zijn overstap van de bureauwereld naar de out-of-home business, de transformatie van de sector

Maurice Kaan: Van regio naar impact met Abovo Maxlead

07-07-2025 | 10:13:00
De twee vestigingen in Hoorn en Oegstgeest, die in de loop der jaren organisch zijn gegroeid, zijn organisatorisch meer samengevoegd.

Hans Bauman: Gouden Esprix bekroont 25 jaar Bob

07-07-2025 | 09:00:00
In gesprek met Bas Vlugt vertelt Hans Bauman over het winnen van een Gouden Esprix met de Bob-campagne, die dit jaar 25 jaar bestaat.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Interview] Carolien Bos (Menzis): Er voor iemand zijn is de kern

31-10-2025 | 15:07:00
Carolien Bos is directeur klant & markt bij zorgverzekeraar Menzis. Onlangs kondigde Menzis aan de door N=5 ontwikkelde campagne Dan is er Menzis te lanceren en voor een andere positionering te kiezen met de missie Wij kiezen voor de mens. We spreken met Carolien Bos hierover

Stan Molemaker hoofdambassadeur Movember 2025

31-10-2025 | 10:57:08
De campagne wil mannen aanmoedigen open te praten over mentale gezondheid en elkaar actief te steunen.

Bibliotheken starten campagne Heel Nederland Leest

31-10-2025 | 09:05:12
Bezoekers ontvangen gratis Onder de paramariboom van Johan Fretz om deze maand samen te lezen en het gesprek aan te gaan.

[Vacatures] Giesbers Retail zoekt een Campagnemanager

31-10-2025 | 08:13:00
Giesbers Retail is per direct op zoek naar Campagnemanager (HBO · 32/40 uur) Arnhem 

Media Reverse en Habufa lanceren XOOON-campagne op tv

30-10-2025 | 16:09:00
In de najaarscampagne van XOOON, onderdeel van Habufa Meubelen, staat de huiskamer centraal.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.