[Case] Gerichte branded content leidt tot meer websitebezoek voor BOM

De Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) heeft succesvol branded content ingezet binnen de verschillende DPG Media-platforms. Deze inzet is gericht en regionaal ingezet, waardoor de zakelijke doelgroep op een slimme manier digitaal is bereikt. 

Van start-up naar scale-up

Cijfers laten zien dat maar een klein deel van alle start-ups erin slaagt om hun bedrijf te laten groeien naar scale-up. De BOM heeft een aanpak ontwikkeld die erop is gericht om Brabantse  startups wel consistent te laten doorgroeien. 

Awareness en meer websitebezoek

Om de awareness (touch) van BOM, en hun venture building aanpak, onder de zakelijke doelgroep in Brabant te verhogen is de hulp ingeschakeld van DPG Media. Naast de naamsbekendheid te verhogen, was er de wens om het websitebezoek van BOM te vergroten (tell-fase). 

Regionale focus én midden in de zakelijke doelgroep 

Om de zakelijke doelgroep optimaal te bereiken, is ervoor gekozen om de Ondernemer in te zetten. De Ondernemer is hét platform dat ondernemers online, in print en tijdens events informeert en inspireert. Alles met het doel succesvol ondernemerschap te stimuleren. De Ondernemer is het perfecte medium om écht met ondernemers in contact te komen.  Op de site van de De Ondernemer én op de dagbladpagina van De Ondernemer die elke dinsdag verschijnt in alle ADR-titels en Het Parool, zijn verschillende branded content-uitingen geplaatst.

Op de site zijn twee advertorials geplaatst met daarin een interview met Gert-Jan Vaessen, manager ventures, over de groei uitdagingen waar een startup mee te maken krijgt.

Binnen de expert column op de dagblad pagina legde men het probleem uit waar start-ups vaak tegen aanlopen. Het interview, dat twee weken later werd gepubliceerd, gaf de oplossing: venture building.

Verder zijn er native posts ingezet op diverse media als NU.nl, AD en Eindhovens Dagblad. De native posts zijn getarget op de zakelijke doelgroep binnen de regio Brabant waardoor deze midden in de doelgroep werd uitgeserveerd.  De native post is dé manier om de boodschap aan te laten sluiten bij de beleving van de consument op alle titels van DPG Media. Deze post wordt automatisch opgemaakt in stijl van de titel waarop het wordt uitgeserveerd. 

Stijging in websitebezoek en kwalitatieve leads

De crossmediale campagne laat goede cijfers zien in de gehele funnel: 

  • Touch: De verschillende artikelen realiseren 926.000 impressies in de regio Brabant. Daarnaast zijn er 360.000 impressies gerealiseerd met de native posts. Via De Ondernemer pagina in de krant zijn wekelijks 3 miljoen mensen bereikt. 
  • Tell: Met de impactvolle campagne via de platforms van DPG Media zijn 1700 paginaweergaven gerealiseerd, waarbij de time on site op 2 minuut en 20 seconden lag. 

 

Ook dieper in de funnel zijn indrukwekkende resultaten te zien: leads waren geen doel van deze campagne, maar toch zijn er ruim 30 (!) kwalitatieve leads binnengekomen (sell). 

Een tevreden klant 

De BOM en DPG Media kijken terug op een zeer geslaagde campagne, waarin relevante, kwalitatieve crossmediale content en inzet binnen het juiste umfeld het verschil maken. Een succesvolle en prettige samenwerking, die wordt doorgezet naar een volgende campagne in 2022!

Gert-Jan Vaessen, manager ventures bij BOM: “Deze campagne was letterlijk en figuurlijk aansprekend. Reacties uit mijn netwerk, maar vooral ook daarbuiten getuigen van groeiende zichtbaarheid. Dat dit ook nog eens tot mooie resultaten en nieuwe contacten heeft geleid is een kers op de taart.”

www.dpggrow.nl

Lees ook:

[Case] Inzet van DATALab helpt Mitsubishi Motors aan zeer goede CPA-resultaten
[Case] GROHE werft 350 aanmeldingen in samenwerking met vtwonen
[Case] DPG Media zet sporters in het zonnetje met Oranje Boven
[Case] DPG’s crossmediale full funnel-strategie voor QWIC
[Case] Bol.com positioneert zichzelf als woonaanbieder met vtwonen


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.