DPG Grow-podcast Data& CRO met Lucia van den Brink

Te gast in de vierde aflevering van Data& is Lucia van den Brink, CRO-specialist bij NU.nl en schrijver. Centraal staat CRO, dat staat voor Conversion Rate Optimalisation.

Data& is de podcast van DPG Media, waarin Job van den Berg, Data Strategy Director bij DPG Media, op zoek gaat naar praktijkervaringen van data binnen media en marketing.

CRO zorgt er toch voor dat men vaker klikt op online platforms? Nee, CRO gaat veel verder dan dat. Hoe precies? Dat wordt besproken in deze aflevering. Lucia van den Brink combineert haar baan als CRO-specialist bij NU.nl met het schrijven van romans. Zij ziet vele raakvlakken tussen beide disciplines. Het creatieve aspect van schrijven helpt haar bij cijfermatige CRO-analyses en vice versa. 

Besproken wordt waarom NU.nl CRO toepast: CRO is toch vooral relevant voor de bol.coms van deze wereld? Waarom moet zo’n grote nieuwssite met CRO aan de slag, hoe werkt dat in combinatie met de wensen van redacties en wat levert het concreet op? Lucia van den Brink neemt de luisteraar mee in de wereld van Data& CRO.

De aflevering is te beluisteren door hier te klikken.

Lees ook:

DPG Grow komt met podcastserie Data&
DPG Grow podcast Data&: aflevering 2 Agile Insights Tools
DPG Grow podcast Data&: aflevering 3 Data Shopper Marketing met Constant Berkhout

www.dpggrow.nl
www.dpgmedia.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.