Global, JCDecaux en Robot Kittens organiseren DOOH Kerstdiner voor Coca-Cola

The Coca-Cola Company heeft samen met Global, JCDecaux en Robot Kittens het eerste Digital Out Of Home Kerstdiner georganiseerd. Bij een van de abri’s op het Leidseplein in Amsterdam en op de Kneuterdijk in Den Haag plaatste Coca-Cola een gezellige kersttafel. Willekeurige voorbijgangers werden uitgenodigd om met elkaar van een luxe diner te genieten. Aan de tafel zaten iedere ronde vier mensen. Tijdens het eten werd er via een DOOH-livestream contact gemaakt tussen de abri’s in Den Haag en Amsterdam, zodat de tafels en gasten elkaar konden zien en spreken. De techniek en verbinding werd mogelijk gemaakt door Robot Kittens en Brave Media heeft de campagne vastgelegd.

Anouk van den Broek, Media Manager van Coca-Cola Nederland: "We zijn trots dat we voor deze campagne een samenwerking konden realiseren tussen twee toonaangevende OOH-partijen. Niet alleen deze unieke samenwerking maar ook de innovatieve DOOH-campagne draagt bij aan onze kerstboodschap. Door niet alleen families en vrienden maar zelfs onbekenden samen te brengen rond de eettafel."

Dave Janssen, Creative Lead Global Nederland: “We wilden een tof kerstconcept lanceren rondom onze abri’s. We kwamen al snel op een kerstdiner via een livestream om mensen uit verschillende steden bij elkaar te brengen. Samen met Coca-Cola hebben we het allereerste Digital Out Of Home Kerstdiner georganiseerd in Amsterdam en Den Haag. De payoff “Christmas always finds a way” sluit hier nauw bij aan. Via een videoverbinding in onze abri’s stonden de tafelgasten met elkaar in contact, die anders nooit bij elkaar waren gekomen. Wij zijn trots dat we in korte tijd samen met Coca-Cola en onze partners JCDecaux NL, Robot Kittens en Brave Media deze DOOH-primeur hebben kunnen realiseren.”

Credits

Klant: Coca-Cola | Verantwoordelijk bij klant: Anouk van den Broek | Bureau’s: Global Nederland, JCDecaux NL, Robot Kittens | Business Owner(s): Dave Janssen, Jesse Mons | Creative Owner(s): Tijmen Mulder | Project Management: Jesse Mons | Marketeer JCDecaux: Mick Klootwijk | Creatie: Tijmen Mulder, Niels Filmer | UX-Design: Koen Koopman | Copy: Tijmen Mulder | Videoproductie: Brave Media | Regie: Bas Rozenbeek (Brave Media) | Media: Global / JCDecaux

Robot Kittens

Robot Kittens is een prijswinnend digital creative tech bureau, gerund door klein team enthousiastelingen. De agency staat bekend om zijn technische innovatie, met als specialiteit onder meer AR, VR, games, web-ontwikkeling, mobiele apps, digitale mediaproductie, websites en social producten. De Robot Kittens zetten hun klauwen het liefst in nieuwe, onrealistische ideeën en brengen dit vervolgens tot werkelijkheid. Hun werk is al meerdere malen bekroond met nationale en internationale prijzen, zoals meerdere Cannes Lions, Webby Awards en SpinAwards. Bekend werk van hun hand is onder meer Snelwegsprookjes, in samenwerking met Dentsu Creative en Get The Flow game, voor Vodafone, DDB en Tribal, een rap-app voor kinderen die stotteren.

www.coca-cola.nl
www.global.com/nl
www.jcdecaux.nl
www.robotkittens.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: PR balanceert tussen AI en authenticiteit

24-10-2025 | 11:48:00
De pr-industrie bevindt zich op een kritiek punt en navigeert in een landschap waarin mediagedrag gefragmenteerd is

[Vacancy Kinesso has a position for Paid Social Associate Account Director - Nike

24-10-2025 | 09:26:00
Kinesso is directly looking for Paid Social Associate Account Director - Nike - Amsterdam

DUDE en FM koppelen emotie en AI voor Maserati

24-10-2025 | 08:45:37
DUDE en FM hebben een wereldwijde campagne ontwikkeld voor Maserati rond de vraag in hoeverre kunstmatige intelligentie emotie kan begrijpen.

INDIE bouwt voort op OH YEAH-campagne voor Vodafone

23-10-2025 | 17:42:00
Iedereen die sinds 8 september 2022 een telefoon direct bij Vodafone heeft gekocht, ontvangt tot 3 jaar gratis Batterij Garantie.

FCB ontwikkelt Pets Know Best-campagne voor Purina PRO PLAN

23-10-2025 | 15:37:00
De campagne is gebaseerd op een herkenbaar inzicht: huisdieren lijken een gezondere levenshouding te hebben dan veel mensen en weten vaak wat goed voor ons is.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.