Marketing Report
Zes nominaties voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022

Zes nominaties voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022

De zes nominaties voor Cross Media Adverteerder 2022 zijn bekend. Welk innovatie wordt de opvolger van ASN Bank, voorgedragen door Born05?

In de komende weken zullen wij case-interviews met alle genomineerde adverteerders publiceren. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens Cross Media Diner & Awards op woensdag 8 juni.

ABN AMRO | voorgedragen door N=5

Wij bekijken onze media inzet vanuit de mediaconsumptie van onze doelgroep. En dat is steeds meer cross mediaal. De afnemende lineaire TV kijktijd in combinatie met prijsinflatie en schaarste in de bereik blokken zorgt ervoor dat het steeds lastiger wordt om grote groepen mensen en met name jongeren te bereiken. Dit zorgt ervoor dat wij bijvoorbeeld meer inzetten op connected TV en online video, zodat onze boodschap ook onze jongere doelgroep bereikt... lees de case hier

Coca-Cola | voorgedragen door Megawatt

Om de doelgroep in de juiste omgeving, en vooral ook met de juiste relevantie te bereiken, is een crossmediale aanpak geen vraag, maar een must. Elke doelgroep kent daarbij een unieke approach. De onderdompeling in die kennis en keuzes voor een strategie, maakt ons vak zo boeiend. Waar bereik je een vrouw van 39 jaar of een man van 35? En wat nu als die doelgroep die je zoekt, actief sport. Of jouw producten op een specifieke plek kopen. Allemaal vragen die je in ogenschouw moet nemen om tot de perfecte crossmediale strategie te komen... lees de case hier

Corendon | voorgedragen door Abovo Maxlead

Crossmedia is voor ons een gegeven… onze marketingmachine draait op crossmediale marketing channels dus volgen wij de ontwikkelingen op de voet. Dat het ene mediakanaal wat beter of minder presteert is voor ons geen bedreiging maar een uitdaging. Wij volgen onze klant en daar waar onze klant zijn media consumeert zijn wij aanwezig. Onze marketing strategie bestaat in de basis uit 2 primaire fases. Tussen november en eind maart ligt onze focus vooral op de klant die zijn vakantie vroeg wil boeken (en dat doet het grootste deel van Nederland) en ze te attenderen op Corendon. Tijdens deze fase zitten we in de touch en tell modus waarin we klanten inspireren voor bepaalde bestemmingen of hotels. Uiteraard staat bij ons de sell focus altijd aan en geven we in deze fase bijvoorbeeld vroegboekkortingen... lees de case hier

De Vegetarische Slager | voorgedragen door Mindshare

Dat is een strategie waar we inmiddels veelvuldig de vruchten van hebben geplukt. Met onze range aan slagersproducten willen we een omvangrijke doelgroep bereiken: vleesliefhebbers. Daarbij focussen we ons op het hacken (ofwel ‘kraken’) van vleestradities die dichtbij de belevingswereld van de consument staan, zoals het saucijzenbroodje op het station, de barbecue, de kroket op zaterdag en zelfs de oer-Hollandse slavink. Met plantaardige producten die qua beleving identiek zijn aan dierlijk vlees, hoeft niemand tradities, het milieu of dieren op te offeren. Een boodschap die samenkomt in het nieuwe creatieve idee ‘Sacrifice Nothing’, oftewel: je hoeft niets te laten schieten... lees de case hier

Interpolis | voorgedragen door NRC

De mediawereld ontwikkelt zich in een razend tempo. We hebben altijd al heel bewust ingezet op een crossmediastrategie, maar door alle nieuwe ontwikkelingen en verschuivingen, hebben we onze strategie verder aangescherpt. Daar waar voorheen veel focus lag op ATL, zetten we nu een volwaardige mix van paid, owned, earned, shared in. We hebben enkele jaren geleden een team opgezet dat alleen bezig is met Interpolis als publisher van content vorm te geven. En we hebben doelbewust ingezet op een free-publicity-strategie, om zo meer en geloofwaardige exposure te creëren. Dat is goed gelukt, als je naar de cijfers kijkt... lees de case hier

The Athlete’s Foot | voorgedragen door &.agency

Aangezien GEN Z het gros van onze doelgroep dekt, willen we vooral begrijpen hoe deze generatie als consument denkt en daar acteren we dan ook op. Voor hen is de wereld een klein dorp en welke info ze ook willen, ze hebben een onbeperkt aantal mogelijkheden om snel de door hen gewenste informatie te achterhalen. Vanuit lokaal ondernemerschap gebruiken we onze winkels steeds meer als een medium naar onze consument toe. Elke winkel heeft 3 tot 4 TV-schermen die we steeds gerichter inzetten. Vroeger deden we dat vanuit beleving door vooral muziekvideo’s te tonen, nu meer en meer door gerichte productcontent af te wisselen met leuke boodschappen zoals bijvoorbeeld het aankondigen van de mogelijkheid om festival-tickets te winnen... lees de case hier


www.crossmediaawards.nl


Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief