Key ontwikkelt launch van Weerproof : eigenwijs met een rauw randje

Vanaf vandaag is onze stad Amsterdam het onderwerp van een aantal digitale uitingen van Amsterdam Weerproof. De organisatie, eerder bekend als Amsterdam Rainproof, wil de stad aanzetten tot actie, om zo beter voorbereid te zijn op de gevolgen van klimaatverandering. Daarbij gaat het niet alleen meer om regen, maar ook om andere thema’s. Digital marketing bureau Key Agency was verantwoordelijk voor het opzetten van het message house, het bouwen van de website en het creëren van de campagne.

Een rebranding met lef

Amsterdam Rainproof heeft een transformatie ondergaan naar Weerproof. Oorspronkelijk gericht op regen, heeft de organisatie haar missie uitgebreid met drie andere thema's: hitte, droogte, en overstromingsrisico. Omdat de originele
naam Rainproof daar niet bij past, werd er voor Weerproof gekozen.

Daniel Goedbloed: "Het zijn interessante maanden geweest.We zijn ontzettend trots op het nieuwe merk en op de campagne die we digitaal voeren. Met deze stap kunnen we nog meer Amsterdammers oproepen tot actie."

Een vernieuwde digitale ervaring

Key Agency heeft een rol gespeeld bij het vormgeven van de boodschappen van Weerproof. Dat begon bij het opzetten van een message house, een document dat de kern van alle communicatie samenvat. De website, herontwikkeld in lijn met huisstijl, biedt gebruikers een heldere route door de materie waar Weerproof zich mee bezighoudt. Zo wordt het voor professionals en bewoners makkelijker om bij te dragen aan een klimaatbestendig
Amsterdam. Vijf video-animaties, ook geproduceerd door Key Agency, brengen de thema's van Weerproof tot leven en bieden Amsterdammers concrete stappen om actie te ondernemen.

AI-campagnebeelden met een bijzonder verhaal

De lancering van het merk wordt onder de aandacht van de doelgroep gebracht doormiddel van een campagne. Opvallend hieraan is dat de beelden zijn gecreëerd met behulp van AI, een benadering die de boodschap van Weerproof extra kracht bijzet. Een uitgedroogde gracht, een oververhit kantoor op de Zuidas of Ajax kijken in een overstroomde woonkamer; het schieten van die beelden zou een grote productie zijn. Slim gebruik van AI maakt het mogelijk om deze persoonlijke situaties toch weer te geven.

Wilfred den Hertog: "We wilden de urgentie van extreem weer voelbaar maken voor de doelgroep. Deze beelden van wonderlijke, persoonlijke situaties, doen dat perfect."

Amsterdam in actie

Weerproof trapte de officiële lancering op 8 februari af met een event, waar partners samenkwamen om het merk live te zien gaan. Maar de oproep om in actie te komen stopt daar niet. Komende tijd blijven Key Agency en Amsterdam Weerproof samenwerken aan het verspreiden van de boodschap van het merk.

www.keyagency.nl

www.weerproof.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Amsterdam Fashion Week vernieuwt website met Key Agency

11-09-2025 | 13:02:09
Key Agency heeft voor Amsterdam Fashion Week een vernieuwde website ontwikkeld die dient als digitaal podium voor modecontent en inspiratie.

Henk-Jan Berkhoff: Benader digitale toegankelijkheid als een kans

14-07-2025 | 09:58:00
Marketing Report spreekt met Henk-Jan Berkhoff, Head of Digital bij Key Agency, over de European Accessibility Act

[SHOWREEL!] Key Agency

07-07-2025 | 11:15:00
Wij helpen merken digitaal groeien met slimme websites, content en advertising die perfect samenwerken.

[The List] Key Agency

23-06-2025 | 09:01:37
Wij zijn Key Agency en wij zijn een full service digital bureau uit Amsterdam. Waar wij goed in zijn? Bedrijven laten groeien met digital.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Google ads/ SEA specialist (medior)

02-05-2025 | 08:15:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Google ads/ SEA specialist (medior) - 32-40 uur per week Amsterdam


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: PR balanceert tussen AI en authenticiteit

24-10-2025 | 11:48:00
De pr-industrie bevindt zich op een kritiek punt en navigeert in een landschap waarin mediagedrag gefragmenteerd is

[Vacancy Kinesso has a position for Paid Social Associate Account Director - Nike

24-10-2025 | 09:26:00
Kinesso is directly looking for Paid Social Associate Account Director - Nike - Amsterdam

DUDE en FM koppelen emotie en AI voor Maserati

24-10-2025 | 08:45:37
DUDE en FM hebben een wereldwijde campagne ontwikkeld voor Maserati rond de vraag in hoeverre kunstmatige intelligentie emotie kan begrijpen.

INDIE bouwt voort op OH YEAH-campagne voor Vodafone

23-10-2025 | 17:42:00
Iedereen die sinds 8 september 2022 een telefoon direct bij Vodafone heeft gekocht, ontvangt tot 3 jaar gratis Batterij Garantie.

FCB ontwikkelt Pets Know Best-campagne voor Purina PRO PLAN

23-10-2025 | 15:37:00
De campagne is gebaseerd op een herkenbaar inzicht: huisdieren lijken een gezondere levenshouding te hebben dan veel mensen en weten vaak wat goed voor ons is.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.