Key ontwikkelt launch van Weerproof : eigenwijs met een rauw randje

Vanaf vandaag is onze stad Amsterdam het onderwerp van een aantal digitale uitingen van Amsterdam Weerproof. De organisatie, eerder bekend als Amsterdam Rainproof, wil de stad aanzetten tot actie, om zo beter voorbereid te zijn op de gevolgen van klimaatverandering. Daarbij gaat het niet alleen meer om regen, maar ook om andere thema’s. Digital marketing bureau Key Agency was verantwoordelijk voor het opzetten van het message house, het bouwen van de website en het creëren van de campagne.

Een rebranding met lef

Amsterdam Rainproof heeft een transformatie ondergaan naar Weerproof. Oorspronkelijk gericht op regen, heeft de organisatie haar missie uitgebreid met drie andere thema's: hitte, droogte, en overstromingsrisico. Omdat de originele
naam Rainproof daar niet bij past, werd er voor Weerproof gekozen.

Daniel Goedbloed: "Het zijn interessante maanden geweest.We zijn ontzettend trots op het nieuwe merk en op de campagne die we digitaal voeren. Met deze stap kunnen we nog meer Amsterdammers oproepen tot actie."

Een vernieuwde digitale ervaring

Key Agency heeft een rol gespeeld bij het vormgeven van de boodschappen van Weerproof. Dat begon bij het opzetten van een message house, een document dat de kern van alle communicatie samenvat. De website, herontwikkeld in lijn met huisstijl, biedt gebruikers een heldere route door de materie waar Weerproof zich mee bezighoudt. Zo wordt het voor professionals en bewoners makkelijker om bij te dragen aan een klimaatbestendig
Amsterdam. Vijf video-animaties, ook geproduceerd door Key Agency, brengen de thema's van Weerproof tot leven en bieden Amsterdammers concrete stappen om actie te ondernemen.

AI-campagnebeelden met een bijzonder verhaal

De lancering van het merk wordt onder de aandacht van de doelgroep gebracht doormiddel van een campagne. Opvallend hieraan is dat de beelden zijn gecreëerd met behulp van AI, een benadering die de boodschap van Weerproof extra kracht bijzet. Een uitgedroogde gracht, een oververhit kantoor op de Zuidas of Ajax kijken in een overstroomde woonkamer; het schieten van die beelden zou een grote productie zijn. Slim gebruik van AI maakt het mogelijk om deze persoonlijke situaties toch weer te geven.

Wilfred den Hertog: "We wilden de urgentie van extreem weer voelbaar maken voor de doelgroep. Deze beelden van wonderlijke, persoonlijke situaties, doen dat perfect."

Amsterdam in actie

Weerproof trapte de officiële lancering op 8 februari af met een event, waar partners samenkwamen om het merk live te zien gaan. Maar de oproep om in actie te komen stopt daar niet. Komende tijd blijven Key Agency en Amsterdam Weerproof samenwerken aan het verspreiden van de boodschap van het merk.

www.keyagency.nl

www.weerproof.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

David Oudejans: Privacy-eisen halen Google Tag Manager in

08-12-2025 | 09:53:50
Mag je Google Tag Manager (GTM) nog wel gebruiken zonder in strijd te handelen met de AVG?

Nicole Verkade: AI-video daagt merken creatief uit

26-11-2025 | 08:00:00
Wat voorheen weken aan productie vroeg, kan nu in een paar dagen worden gemaakt, zonder camera, crew of draaidag.

Key Agency onthult: de beste CMS-en voor marketingteams

24-11-2025 | 14:58:00
Het kiezen van het juiste contentmanagementsysteem is heel veel méér dan alleen een technische keuze

Amsterdam Fashion Week vernieuwt website met Key Agency

11-09-2025 | 13:02:09
Key Agency heeft voor Amsterdam Fashion Week een vernieuwde website ontwikkeld die dient als digitaal podium voor modecontent en inspiratie.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SEA Water positioneert Santa als waterambassadeur

23-12-2025 | 10:55:00
Na jarenlange samenwerking met een wereldwijd frisdrankmerk verruilt Santa Claus zijn vertrouwde rol voor een positie bij SEA Water.

Philips en Prusa lanceren Gen Fix in Praag

22-12-2025 | 15:08:00
Philips heeft samen met Prusa Gen Fix gelanceerd Met het programma leren kinderen en gezinnen praktische reparatievaardigheden via 3D-printen

Rodger Werkhoven: Schadenfreudevrije kerst gewenst, allemaal!

22-12-2025 | 11:54:00
Beeld- en mediatechnoloog Rodger Werkhoven droeg op uitnodiging van OpenAI vanaf ’21 bij aan de ontwikkeling van DALL·E en ’t inbouwen ervan in ChatGPT.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Vtwonen

22-12-2025 | 08:16:00
DPG Media is per direct op zoek naar Accountmanager Vtwonen - Amsterdam

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.