Marketing Report
The Valley ontwikkelt campagne Oldtimers

The Valley ontwikkelt campagne Oldtimers

In samenwerking met The Valley verschuift dropmerk Oldtimers van een nostalgische positionering naar een tijdloos en premium merk met een focus op volwassen smaken. De campagne is een ode aan het vakmanschap van de dropmakers en de hoge kwaliteit van hun dropsoorten. Ook de suikervrije dropvarianten worden middels deze campagne ondersteund. Deze richting is het begin van een belangrijk jaar, waarin Oldtimers haar 100-jarige jubileum viert en een aantal bijzondere samenwerkingen lanceert.

Drop met diepgang

Vrijwel alle dropmerken hebben een (kinderlijke) insteek die bij de snoepcategorie past, of benadrukken de ouderwetse en Nederlandse achtergrond. Oldtimers streeft ernaar dit te doorbreken. Drop is geen simpel suikerwerk. De kwaliteit, het vakmanschap en de bijzondere ingrediënten maken het een eerste klas product en zijn een goede reden voor consumenten om van drop te genieten.

Amber Verschuur, Brand Manager bij Concorp: "Oldtimers kiest voor een duidelijke focus op de kennis voor drop en de passie voor het product, zoals we dat eerder zagen bij koffie, bier en chocolade." Drop met diepgang positioneert Oldtimers als hoogwaardige drop voor liefhebbers met een acquired taste.

Michelle Quekel, Creatief bij The Valley: "De campagne doet het werk van de moderne dropmaker eer aan. De aandacht en het enthousiasme voor het vakmanschap en de kwaliteit van de verschillende dropsoorten spatten van het scherm." In film en fotografie – geregisseerd en gefotografeerd door Michel Mölder – is van zeer dichtbij te zien hoe drop vervaardigd wordt en leidt tot een ware smaaksensatie. Ook in de voice-over neemt de dropbakker je mee door het proces van smelten, gieten, drogen, bakken en poederen dat voorafgaat aan het kunnen genieten van smaak met karakter.

De tv-, YouTube-commercials en social mediacampagne zijn live vanaf 8 januari 2023. Daarnaast wordt de campagne ondersteund via out-of-home.

Credits:

Oldtimers (Concorp BV): Joost van de Sande, Amber Verschuur | The Valley Assist Digital: Gijs ten Buuren, Michelle Quekel, Thom van Rijckevorsel, Sheldon Bont, Sem van Laarhoven | Productie: Michel Mölder, Fleur de Lis, Tomas Kamphuis, Maurits Verwoerd, Roman Strijbos.

www.thevalley.nl

Lees ook:

The Valley dropt met Oldtimers een historische lekkernij ter ere van 100-jarig jubileum

12-04-2024 | 08:41:17
Begin dit jaar introduceerde Oldtimers in samenwerking met The Valley al een campagne om het vakmanschap achter drop onder de aandacht te brengen

Joe Public Amsterdam meest bekroonde reclamebureau van 2023; TBWA, Dentsu Creative, N=5, Publicis en The Valley runners-up

21-12-2023 | 00:51:00
Ook in 2023 regende het weer awards in de reclamebureauwereld. Maar welke reclamebureau werd het meest onderscheiden?

[Marketing Report Radio] Gijs ten Buuren (The Valley): Gouden Effie voor de Hertog Jan-campagne

24-11-2023 | 12:30:00
Gijs ten Buuren is Strategy Director bij The Valley. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over onder meer het winnen van een Gouden Case bij de Effies

[Marketing Report Radio - 21 november] Jhelisa Panfred | Sophie van der Schaft | Gijs ten Buuren | Antoine Houtsma

20-11-2023 | 11:59:00
Luister dinsdag 21 november om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn razendsnelle sidekick Bas Vlugt. Extra bijzoder, we maken voor het eerst een winnaars uitzending. Dat belooft wat

The Valley (goud) en Joe Public (1 zilver, 2 brons) grote winnaars Effie 2023

17-11-2023 | 09:24:00
De initiatiefnemers van de Effie Awards, brancheverenigingen VIA en bvA, kijken terug op een feestelijke veertigste editie, waarbij 13 prijzen zijn uitgereikt voor het behalen van buitengewoon marketingresultaat

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.