![[CMTA] Familyblend: Wet betaald ouderschapsverlof](images/2022/Q3/CMTA_Marketing_Report_Familyblend_UWV_Ouderschapsverlof.jpg)
[CMTA] Familyblend: Wet betaald ouderschapsverlof

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022
www.cmta.nl
Familyblend is het moederbedrijf van de platformen Mamaplaats, Kek Mama, Mama Magazine en het influencer marketing label Familyblend the Agency. Bij Familyblend wordt al meer dan 15 jaar elke dag gewerkt aan de missie om merken met de doelgroep jonge gezinnen te verbinden. Deze expertise zorgt ervoor dat wij als echte kennispartner, merken een unieke en uiterst gerichte service kunnen bieden. Middels branded content, social media, data en print worden merkdoelstellingen naar succesvolle partnerships doorvertaald.
Elevator Pitch
Vanaf 2 augustus 2022 verandert er veel voor jonge ouders. Door de nieuwe wet
betaald ouderschapsverlof kunnen ouders negen weken betaald ouderschapsverlof
opnemen. Een belangrijke verandering, het biedt namelijk de mogelijkheid meer tijd
met je kindje door te brengen in het eerste levensjaar. Daarom zijn Familyblend en
UWV een samenwerking aangegaan om dit maatschappelijke onderwerp impactvol
onder de aandacht te brengen. Met een brede mediamix heeft dit onderwerp bijna
een miljoen jonge gezinnen bereikt.
Briefing
Op 2 augustus ging de nieuwe wet betaald ouderschapsverlof in, een mooie toevoeging op hoe het verlof in Nederland al geregeld is. Het doel van de samenwerking was het onder de aandacht brengen van de nieuwe regeling bij werkende jonge ouders van 25 tot en met 40 jaar met kinderen jonger dan 1 jaar of in verwachting van een kindje. Van hoe je het aanvraagt en waar je recht op hebt tot het highlighten van de voordelen.
Met de familyblend niche parenting platformen en influencers kan de boodschap op
unieke en persoonlijke manier worden overgebracht. Belangrijk hierbij was de
combinatie van verdieping en bereik, plus diversiteit van de influencers en verhalen.
Dat het onderwerp onder jonge gezinnen leeft, blijkt uit de oproep onder mommy
influencers om zich op te geven, zo luidde een reactie: "Ik vind het oprecht een
leuke samenwerking We gaan het zelf ook inzetten en ik denk dat veel ouders nog
niet op de hoogte zijn van de nieuwe regelgeving. Dit vertellen, daar help ik graag aan
mee!"

Strategie | Aanpak | Resultaat
De samenwerking kende twee flights. In de eerste flight werden de socialmedia-advertenties vanuit het merk kracht bijgezet met een influencermarketingcampagne op Instagram. In de tweede flight werd uitgebreider de diepte in gegaan om long-form content in te zetten.
Flight één werd gestart door vijf mommy influencers. Zij hebben via Instagram stories en posts ieder hun persoonlijke invulling gegeven aan de campagne en wat zij met de nieuwe regelgeving zouden doen en hoe zij het eerder aangepakt hadden. Tevens schreven zij een persoonlijke blog op het platform Mamaplaats.nl. Hele pure en uiteenlopende verhalen werden geschreven, van een roze wolk en droombevalling tot aan een kraamweek met lege handen. Hiermee zijn 550.000 jonge ouders bereikt.
Met flight twee zochten we de verdieping op via branded content verspreid over de platformen Mamaplaats en Kek Mama. In deze artikelen wordt onder andere gesproken over de betekenis van de wetgeving, hoe het aangevraagd kan worden maar ook hoe anderen de nieuwe regeling in gaan vullen.
Naast de artikelen realiseerden we contextuele sponsoring voor het UWV door het
merk te verbinden aan de redactionele podcast van Kek Mama. In dit owned podcast
format wordt tweewekelijks gesproken over alles wat met het moederschap te maken
heeft. Niet vanuit deskundige visie, maar vanuit verstand en ervaring; perfect om de
nieuwe wet authentiek te laden onder de doelgroep.
Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen
in het vakgebied.
Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.
Lees ook:
[CMTA] Mediatic: Contentplatform Huis van Talent
[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden
[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won
[CMTA] De Combinatie van Factoren: Spoken word campagne voor De Waalhoven
[CMTA] 1Camera: Samen leven volgens Achmea
Partners CMTA
.png)

