[Marketing Report Radio] Christiaan van Dijk (ZIGT) over het Nationaal Media Onderzoek en de advertentiemarkt

Christiaan van Dijk is Business Development Director bij mediabureau ZIGT. Hij duidt het nieuws uit de wereld van media en marketing bij Marketing Report Radio op New Business Radio.

Christiaan van Dijk: “Het Nationaal Media Onderzoek gaat over kijken, luisteren, lezen en online; dat moet in kaart worden gebracht. Een paar dingen gaan niet goed. Het print-stuk, maar ook het doelgroepenonderzoek dat erachter ligt, dat gaat goed en die liggen op schema. Dat komt ook doordat ze werken met steekproeven. Bij de andere onderdelen zit vertraging, want ze werken met panelonderzoek. Daar zit de moeilijkheid, met name bij jongeren. Hoe krijg je die mee? De crux zit erin dat je een app moet downloaden die alles volgt over je online gedrag en je luistergedrag. Er is wat op gevonden maar het moet nog op orde worden gebracht.”

Christiaan gaat verder in op de internationale situatie rondom media-onderzoeken, de kastjes die tv-kijken vastleggen, buitenreclame in het NMO en de koppeling met de ID’s van Nielsen.

Luister dit interessante interview hier:

Luister hier de volledige radio-uitzending van 19 juli 2022 terug:



Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt mede mogelijk gemaakt door De Combinatie van Factoren.

Gedrag beïnvloeden met creativiteit. Niet op gevoel, maar op basis van gedragspsychologie en ervaring met grote merken. Dat is wat wij doen. Digital, social, winkelvloer of massamediaal. Zodat jouw doelgroep in beweging komt. Niet voor niets zit ACT in onze naam en in ons DNA.

Lees ook:

[Marketing Report Radio] Fleur van Zandbeek over pionieren in contentmarketing

[Marketing Report Radio] Charlie Hemmes over de spellen van 999 Games

[Marketing Report Radio] Marcel Belt over The Green Soap Company

[Marketing Report Radio] Ben Verleg over Gevleugeld Leiderschap


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.