Eva Jinek van RTL Nederland naar NPO (AVROTROS)

Eva Jinek verlaat vanaf 1 januari 2024 RTL Nederland en stapt voor minimaal 4 jaar over naar de NPO. Daartoe heeft de presentatrice een contract gesloten met de omroep AVROTROS. Ze zal een nog te ontwikkelen programma met actualiteiten en cultuur gaan maken.

Eva Jinek stapte in januari 2020 over van de NPO naar RTL Nederland waar ze vier jaar lang de talkshow JINEK presenteerde. De talkshow wordt geproduceerd door PilotStudio. Beau van Erven Dorens en later ook Renze Klamer en Humberto Tan hadden in haar uitzendloze periodes hun eigen talkshows bij RTL4.

Eva Jinek werkte eerder voor NPO-omroepen als NOS, WNL, KRO en KRO-NCRV.

Eric van Stade, algemeen directeur AVROTROS: “AVROTROS heeft de nadrukkelijke wens om een onderscheidend programma te brengen waarbij actualiteiten en cultuur de basis vormen. Eva heeft ruimschoots bewezen dat zij zo’n programma met verve kan dragen. Daarom heb ik haar benaderd met de vraag of ze openstond voor een terugkeer naar de publieke omroep. Haar komst is een verrijking voor AVROTROS en de publieke omroep in het algemeen.”

Eva Jinek: “Ik kijk met veel plezier terug op de afgelopen jaren bij RTL. De hele periode was avontuurlijk en ook nog eens heel leerzaam. Nu is het tijd voor iets anders. Toen AVROTROS me vroeg terug te keren naar de publieke omroep om samen met hen een programma te ontwikkelen waarin ik zowel mijn journalistieke kant maar vooral ook mijn hart voor cultuur een plek kan geven, werd ik meteen enthousiast. We hebben heel veel zin om de kijker daar straks mee te inspireren. Op een later moment gaan we de plannen voor onze samenwerking in detail uitwerken, maar eerst komt mijn baby en daar kijk ik nu natuurlijk heel erg naar uit.''

www.npo.nl

www.avrotros.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Publieke omroep bereikt 10 miljoen mensen met verkiezingen

30-10-2025 | 13:05:00
Het best bekeken moment was woensdagavond rond 21.26 uur, vlak voor de tweede exitpoll. Toen keken 2,7 miljoen mensen naar Nederland kiest de uitslagen

[DutchMedia Podcast] over Ster-reclame, NPO Blend & WK bij NOS

15-10-2025 | 09:39:04
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Minister Gouke Moes (BBB) geeft definitieve toestemming voor NPO Blend

08-10-2025 | 18:18:00
Minister Gouke Moes (BBB) van  OCW heeft de NPO definitieve toestemming gegeven voor NPO Blend. De radiozender is op 6 november 2023 gestart op experimentele basis om biculturele 35- tot 54-jarigen te bereiken en wordt online en via DAB+ verspreid

NPO-hervorming omroepverenigingen: geen overeenstemming over vorming omroephuizen

04-10-2025 | 01:37:00
Er is geen overeenstemming tussen de omroepverenigingen bereikt over de vorming van omroephuizen. Dit is de conclusie van Meindert Landsmeer die als procesregisseur door toenmalig NSC-minister Eppo Bruins was aangesteld

SEO Impactanalyse: Verruiming Ster gaat vooral ten koste van Nederlandse spelers

04-10-2025 | 00:24:00
Het door SEO gedane onderzoek naar verruiming van Ster-reclame bij de NPO levert 14 tot 24 miljoen euro aan extra omzet op ten koste van private Nederlandse media
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht

14-11-2025 | 14:12:00
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt

Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer

14-11-2025 | 12:32:20
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Customer Journey Director bij Plan.Net

14-11-2025 | 08:36:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar een Customer Journey Director bij Plan.Net - Amsterdam

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.