Hotel l’Amour ontwikkelt EK-campagne Jumbo

De EK-campagne van Jumbo, met de bekende Jumbo-familie en Marco Schuitmaker, is officieel van start gegaan. De Jumbo Juichspencer, een speciale trui ontworpen voor sportfans om hun steun te tonen tijdens sportevenementen, is gratis verkrijgbaar in bijna 700 winkels in Nederland.

In de campagne van Jumbo staat saamhorigheid centraal. In de commercial zien we Bas (Frank Lammers) en Lieke (Maike Meijer) met het hele gezin in hun oranje versierde camper vertrekken naar een camping voor Oranjefans in Duitsland. Op de camping maken ze zich samen met andere supporters én een aantal helden uit 1988 klaar voor de wedstrijden van het Nederlands elftal en wordt het publiek opgewarmd door zanger Marco Schuitmaker. Speciaal voor dit EK herschreef hij zijn hit Engelbewaarder. De commercial is vanaf zaterdag 1 juni 12.00 uur te zien op het YouTube-kanaal van Jumbo. De volledige campagne gaat vanaf zondagavond 2 juni van start en heeft een 360-inzet bestaande uit audio, video, digital, print, social en OOH. 

Alles in huis

Jorieke de Vries-Goosen, marketing directeur bij Jumbo Supermarkten: "We helpen klanten graag om er tijdens een voetbalavondje thuis echt een prachtig feest van te maken. Dat doen we natuurlijk met ons goedgevulde assortiment en speciale oranje items zoals, feestartikelen, voetbal kaiserbroodjes en oranje soesjes, maar ook met de ludieke Jumbo Juichspencer. Deze oranje spencer is tweezijdig te dragen en kan met een rits aan de onderkant ingezet worden als boodschappentas. Heel handig om je laatste EK boodschappen in huis te halen."

De Juichspencer is vanaf maandag 3 juni gratis verkrijgbaar in alle bijna 700 winkels van Jumbo in Nederland bij besteding van minimaal 50 eruro aan boodschappen. De oplage is beperkt, dus op is ook echt op.

Oranjebewaarder

Marco Schuitmaker: "Vanaf mijn kinderjaren hebben alle wereld- en Europees kampioenschappen voetbal veel indruk op mij gemaakt. Vooral de gezelligheid, de saamhorigheid en dit met z’n allen beleven, echt fantastisch. En om dan nu een lied te mogen maken om ons elftal aan te moedigen en daarmee alle supporters in de juiste sfeer te kunnen brengen vind ik echt een grote eer. Het voelt wederom als een droom die in vervulling is gegaan. Laten we hopen dat we met recht kunnen blijven zeggen ‘het wordt prachtig, net als in 1988’. Aan de inzet van al die Oranjebewaarders zal het in ieder geval niet liggen."

Credits:

Bureau: Hotel l’Amour | Productiemaatschappij: SuperEasterfeather | Regie: Sven Super | Offline montage: Kim Hinrichs | Post Productie en grading: Captcha | Sound design: Public Audio | Music clearance: Tom Tukker | Design en art: Buro Jumbo | Artiest muziek: Marco Schuitmaker | Mediastrategie: Nieuwe Lente, UM

www.hotellamour.nl

www.jumbo.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Hotel L’Amour ontwikkelt kerstcommercial HEMA

07-12-2025 | 22:19:00
Hotel L’Amour heeft de kerstcommercial voor HEMA ontwikkeld met als thema Het mooiste dat je kunt geven is liefde, met als centrale boodschap iets doen voor een ander

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

Suite Rouge ontwikkelt kerstcommercial Kruidvat

06-12-2025 | 01:04:00
Kruidvat lanceert een door Suit Rouge (een label van Hotel L’Amour) ontwikkelde kerstcampagne waarin de kracht van liefde en verbondenheid centraal staan

Hotel L’Amour wint pitch Gamma

02-12-2025 | 18:05:00
Hotel L’Amour heeft de eerder uitgezette pitch van Gamma gewonnen. Daarmee neemt Gamma afscheid van het WPP-bureau VML waarmee het de afgelopen jaren samenwerkte

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.

Sophie Diepstraten strateeg Hotel L’Amour

18-11-2025 | 16:48:00
Ze komt over van Selmore en werkte eerder bij N=5 aan klanten als Holland & Barrett, De Consumentenbond en Bauhaus.

ANWB-campagne benadrukt betaalbare energie

10-11-2025 | 09:11:15
De campagne laat zien dat ANWB er niet alleen is bij pech onderweg, maar ook bij het leveren van energie aan huishoudens.

Hotel L’Amour breidt team uit met vijf professionals

21-10-2025 | 17:11:00
De aanwinsten zijn Astrid Meijer, Anna de Groot, Fay Boender, Martijn Klement en Maxime Karman.

Suite Rouge ontwikkelt beautycampagne Kruidvat

09-09-2025 | 14:56:54
Met deze campagne wil de drogisterijketen haar positie versterken als beautybestemming waar consumenten zowel vertrouwde merken als actuele trends vinden

Jorieke de Vries weg bij Jumbo - René Repko opvolger

09-07-2025 | 20:19:00
Jorieke de Vries verlaat per 1 augustus 2025 supermarktketen Jumbo. Haar vertrek volgt enkele maanden na de aanstelling van Tom Heidman als interim-CEO

Hotel L’Amour ontwikkelt zomercampagne Jumbo met Jan Smit

08-07-2025 | 15:41:00
In de campagne staat Jan Smit centraal, die het ontspannen zomergevoel viert met vrienden en familie.

Deze commercials maken kans op Gouden Loeki

06-05-2025 | 09:42:00
De tien commercials die kans maken op de Ster Gouden Loeki over het eerste kwartaal van 2025 zijn bekendgemaakt.

Dentsu Creative, Hotel L’Amour en TBWA\NEBOKO op shortlist SAN Bureau van het Jaar 2024

28-04-2025 | 07:00:00
De ABC jury heeft na een tweede ronde in voorgaande weken de Shortlisten voor de drie SAN ABC Accenten 2024 vastgesteld

Longlisten SAN ABC Accenten 2024

27-03-2025 | 09:59:00
In de volgende fase beoordeelt de ABC jury de door de longlist kandidaten aangeleverde whitepapers.

Bas Verheijen (HEMA) over de Gouden Loeki 2024

21-03-2025 | 10:16:00
Marketing Report is bij Ster Gouden Loeki. We spreken met Bas Verheijen, Chief Commercial Officer van HEMA. Samen met Hotel L'Amour wint HEMA voor het tweede jaar op rij de Gouden Loeki


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.