VodafoneZiggo gestart met addressable reclame bij RTL Nederland en Talpa Network

VodafoneZiggo is op 25 juli 2023 gestart met addressable reclame onder de naam reclame op maat. Het concept wordt gefaseerd  ingevoerd, waarbij dit thans alleen voor klanten met een Mediabox Next beschikbaar is en voor eind 2023 ook de Next Mini zal worden toegevoegd. Op enig moment zullen ook de Mediabox XL en Ziggo Go nog volgen.

Alleen bij hoofdzenders

De addressable reclame is thans alleen te zien via de hoofdzenders van RTL Nederland (RTL4, RTL5, RTL7, RTL8 en RTL Z) alsmede de zenders van Talpa Network (SBS6, Net5, Veronica en SBS9).

Bereik onduidelijk

De addressable reclames zouden volgens een eerdere aankondiging per september 2023 te zien zijn, maar zijn vervroegd beschikbar gekomen. Hoeveel huishoudens bereikt kunen worden met de addressable reclames maken RTL Nederland, Talpa Network en VodafoneZiggo niet bekend. Bij de eerste kwartaalcijfers van VodafoneZiggo bleken er gecombineerd 1,9 miljoen huishoudens een Mediabox Next en Next Mini in huis te hebben. Bij de tweede kwartaalcijfers zijn geen aantallen bekend gemaakt.

VodafoneZiggo telt 3,6 miljoen tv-abonnees, maar heeft al jarenlang te kampen met teruglopende abonnee-aantallen.

Tests

De afgelopen maanden is er getest via een testpanel. Alleen klanten die toestemming hebben gegeven voor persoonlijke aanbevelingen kunnen de addressable reclames zien. Klanten kunnen die toestemming elk moment geven en weer intrekken. 

Eerder publiceerde Marketing Report dit uitgebreide artikel over de plannen omtrent addressable reclame.

www.vodafoneziggo.nl

www.rtlnederland.nl

www.adalliance.nl

www.talpanetwork.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.